به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کردستان در سنندج اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده و با توجه به موضوع کیفیت در آموزش و بازنشسته شدن تعدادی از همکاران فرهنگی، آموزش و پرورش باید بتواند نیروهایی که آماده هستند را جایگزین این افراد کند.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای اینکه تعداد بیشتری از معلمان را برای اول مهر آماده کند تلاش های خوبی انجام داده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به کمبود معلم و حجم خروجی معلمان برای سال تحصیلی آینده باید سازمان های بالادستی مثل سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه ریزی، برای حفظ کیفیت در آموزش ابتدایی که بنیان و بنیاد آموزش در تمام مراحل تحصیلی است مجوزهای بیشتری در زمینه جذب معلمان در اختیار آموزش و پرورش بگذارند.
حکیم زاده افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه سال تحصیلی هنوز به اتمام نرسیده و کلاس بندی سال آینده انجام نشده و تعداد دانش آموزان ثبت نامی مشخص نیست پیش بینی دقیقی از تعداد معلم های مورد نیاز نداریم اما با توجه به بررسی های انجام شده تعداد زیادی معلم به عنوان جایگزین نیاز خواهیم داشت.
وی یادآور شد: قرار است دانشگاه فرهنگیان حدود 20هزار نیرو برای سال تحصیلی آینده در اختیار ما قرار دهد و ما از طریق ردیف های استخدامی ماده 28 نیز باید بتوانیم از سایر دانش آموختگان رشته های امور تربیتی و رشته های مرتبط با آزمونی که برگزار می شود نیروی مورد نیاز آموزش ابتدایی را جذب کنیم.

** راه اندازی بیش از یک هزار اتاق بازی و یادگیری در مدارس ابتدایی کشور
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین به اجرای طرح بازی و یادگیری به صورت آزمایشی در 10استان کشور اشاره کرد و گفت: قرار بود در هر استان 100مدرسه زیر پوشش طرح بازی و یادگیری قرار گیرد که استقبال دانش آموزان و معلمان موجب شد تعداد بیشتر از برنامه مورد نظر باشد.
وی گفت: با توجه به بازخوردهای مثبت طرح و استقبال دانش آموزان و معلمان بنا داریم آن را گسترش دهیم.
حکیم زاده افزود: پژوهش های متعدد در سطح بین المللی ثابت کرده بازی بهترین ابزار یادگیری در دوران کودکی است و می تواند در تربیت یا آموزش مهارت ها و مفاهیم علمی کودکان تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: برخی اختلالا ت روانی کودکان نیز با بازی درمانی درمان می شود لذا بدلیل کارکردهای درمانی این طرح می تواند جو بانشاطی در مدارس فراهم کرده و کمک کند کودکان یادگیری عمیق تری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری حدود هشت میلیون دانش آموز دوره ابتدایی و بیش از یک میلیون و 200هزار نوآموز پیش دبستانی در کشور مشغول به تحصیل هستند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.