به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز چهارشنبه در اولین نشست و انتخابات هیات رئیسه شورای مجمع روابط عمومی های کردستان اظهار داشت: جایگاه روابط عمومی ها بسیار مهم بوده و مسئولان این بخش از ادارات می توانند با انعکاس عملکرد دستگاه ها در ارتقا اعتماد عمومی نقش بسزایی را ایفا کنند.
وی بر توجه بیشتر به جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: نیاز است روابط عمومی ها نقاط ضعف و قوت دستگاه های محل خدمت را به آگاهی مردم برسانند و از این طریق به رفع مشکلات موجود کمک کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه شایسته نیست مدیران دستگاه ها، روابط عمومی ها را ابزاری برای تبلیغ ادارات کنند، یادآور شد: مدیران باید به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی آگاه بوده و از این فرصت به خوبی برای ارتقا عملکرد خود و ارائه اطلاعات به مردم بهره گیرند.
خوش اقبال به تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم از طریق اعمال تحریم و فشار اقتصادی اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات و محدودیت های موجود باید با اطلاع رسانی به موقع و انعکاس خدمات نظام، در راستای ایجاد امید و نشاط در جامعه گام برداریم.
وی با بیان اینکه آگاهی و دانستن حق مردم است، اضافه کرد: روابط عمومی ها با جریان اطلاعات آزاد و شفاف سازی، حلقه اتصال میان ارگان ها، رسانه ها و مردم باشند و سرعت بخش شکوفایی جامعه و توسعه استان باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تاکید کرد: خواسته مدیریت ارشد استان از جمله استاندار از مدیران، ارتقا جایگاه روابط عمومی ها، مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری ها و انتخاب افراد شاخص در این سمت ها است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان نیز گفت: روابط عمومی ها در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته اند و مدیران ادارات و نهادها باید به اهمیت این بخش واقف بوده و بهای بیشتری به اطلاع رسانی دقیق و به موقع داشته باشند.
آرش حسین پناهی با بیان اینکه روابط عمومی ها تریبون ادارات و ارگان ها هستند، افزود: مدیران باید دیدگاهشان را تغییر داده و روابط عمومی را به عنوان مغز متفکر و اتاق فکر اداره متبوع خود قبول داشته باشند.
وی یادآور شد: مدیران روابط عمومی نیز باید عملکرد دستگاه محل خدمت خود را به بهترین شیوه اطلاع رسانی کرده و در راستای اهداف متعالی ادارات و خدمت بهتر به مردم تلاش خود را به کار گیرند.
اجرایی نشدن و شعاری بودن مصوبات شورای روابط عمومی ها، محدودیت و کمبود اختیارات روابط عمومی ها، بی توجهی برخی از مدیران به این بخش از دستگاه ها و عدم توجه به تخصص در انتخاب مدیران روابط عمومی، از جمله مواردی بود که تعدادی از اعضا به آن اشاره و خواستار رفع این مشکلات شدند.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.