انور اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح رفع همپوشانی بیمه ای در راستای حذف افراد دارای 2 بیمه و به منظور خدمات رسانی بیشتر و مطلوب تر به افراد ضعیف جامعه از اول شهریور سال گذشته در استان در حال اجرا است.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه های استحقاق سنجی در بیمارستان های استان ایجاد شده و در این زمینه فعالیت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: پیش بینی ما در مجموع وجود 150 هزار همپوشانی بیمه ای در استان است که ازحدود یک سال گذشته تاکنون 120 هزار مورد آن با کمک دفاتر پیشخوان خدمات دولت شناسایی و رفع شده است.
وی اظهار داشت: نحوه اجرای طرح به این صورت است که با مراجعه بیماران به بیمارستان و وارد کردن مشخصات هویتی آنان به سیستم، استفاده از 2 بیمه مشخص می شود و تا قبل از رفع همپوشانی بیمه ای کاری برای فرد انجام نمی شود.
اسماعیلی افزود: این کار در راستای خدمات رسانی بیشتر به افراد ضعیف جامعه که فاقد هر نوع بیمه ای بوده و توان خرید بیمه ندارند انجام می شود و در واقع رسالت بیمه سلامت در واقع زیر پوشش قرار دادن این افراد است.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 53 هزار و 607 نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.