نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های کُردی امروز یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج ر حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در آیین افتتاحیه جشنواره رسانه‌های کردی، رسانه‌های کردی را ریل توسعه مناطق کردنشین عنوان و خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها در مناطق کردنشین بهتر و حرفه‌ای‌تر عمل کنند، دستیابی به توسعه سریع‌تر خواهد شد.

وی برگزاری این جشنواره را گامی برای حرفه‌ای‌تر شدن رسانه‌ها و همچنین محلی برای هم افزایی آنها دانست.

فیروزی تاکید کرد: توسعه رسانه‌های کردی به معنای توسعه مناطق کردنشین است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به مخاطب تاکید کرد و افزود: فعالان حوزه رسانه باید به دنبال راهی باشند تا سهم رسانه در سبد خانوار افزایش یابد.

فیروزی تاکید کرد: درج اخبار درست، تحلیل درست و انتقاد درست در رسانه‌ها در نهایت به تصمیم‌سازی درست و اقدام سنجیده منتهی می‌شود که نقصان در هر کدام از این موارد موجب می‌شود تا نتیجه نهایی مطلوب حاصل نشود.

وی ادامه داد: باید الگوهای رسانه‌ای به روز کشور و دنیا را ببینیم و آنها را متناسب با موقعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان بومی‌سازی کنیم.

در ادامه این نمایشگاه، شیروان یاری، دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های کردی، اظهار کرد: این جشنواره با حضور چهار استان کرمانشاه، ایلام، آذربایجان‌غربی و کردستان در سنندج افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره و نمایشگاه با محوریت رسانه‌های کردی در سنندج دایر شده، افزود: در این نمایشگاه سایت‌ها و خبرگزاری‌های کُردی، روزنامه، هفته‌نامه‌های محلی، دوهفته‌نامه و ماهنامه‌های کُردی در معرض دید علاقه‌مندان است.

یاری خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره از آذرماه آغاز و تا اسفندماه ۹۷ ادامه داشت و ۸۸۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸۸۴ اثر به دو زبان کردی و فارسی داوری شدند.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های کُردی با بیان اینکه مهمانان خارجی از ترکیه و کردستان عراق در این جشنواره حضور دارند، افزود: چهار کارگاه آموزشی در بخش‌های خبر و تیتر، مصاحبه و گزارش، یادداشت و سرمقاله و صفحه‌آرایی نیز با حضور اساتید کشوری ویژه اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

یاری اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه پنل‌های تخصصی با حضور مهمانانی از کشورهای ترکیه و عراق برگزار می‌شود.

وی خواستار راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌های کردی شد و گفت: دوره دوم این جشنواره سال آینده قرار است در سطح بین المللی برگزا می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.