به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر انجمن علمی عمران دانشگاه کردستان روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: 50 تیم داخلی از 24 استان و چهار تیم از دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در این مسابقات حضور دارند.
علی رحمانی اظهار داشت: 100 سازه در سه گرایش راندمانی، فشاری و فرم زیبا در این مسابقات که به مدت دو روز برگزار می شود، ارائه شده است.
رئیس دانشگاه کردستان هم در سخنانی گفت: شناسایی دانش آموزان مستعد و حمایت و هدایت آنان در مسیر تاثیر گذاری در جامعه از اهداف چنین برنامه هایی است.
رحمت صادقی افزود: این مسابقات در شناسایی استعدادهای برتر اهمیت ویژه ای دارد و می تواند جنبه عملی نظریه های تئوری را عینیت ببخشد.
وی مسابقات سازه ماکارونی را دارای ویژگی های مختلفی از جمله هنر و زیبایی، علم و فن و نشاط دانست و یادآور شد: چنین مسابقاتی می تواند ایده ارائه کند و با رشد خلاقیت، مفاهیم نظری را به کاربردهای عملی تبدیل کند.
صادقی یکی دیگر از ویژگی های این مسابقات را تقویت روحیه کار گروهی و تیمی برشمرد و اضافه کرد: یکی از اصول موفقیت در کشورهای پیشرفته توجه به این جنبه است که تلاش داریم این روحیه را در فضای دانشگاه تقویت کنیم.
دانشگاه کردستان بیش از 10 هزار دانشجو در 30 رشته دکتری، 104 رشته کارشناسی ارشد و 52 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل دارد، این دانشگاه همچنین دارای 385 عضو هیات علمی است.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.