دکتر انور اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوزادان رها شده در خیابان ها و محلات و کارتن خواب ها از جمله افراد مجهول الهویه ای هستند که پس از شناسایی توسط بهزیستی زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.
وی افزود: افراد مجهول الهویه بدلیل نداشتن کد ملی، کد بیمه نیز به آنان تعلق نمی گیرد و اگر نیاز به بستری پیدا کنند یا از حضور آنها در بیمارستان جلوگیری می شود و یا بدلیل هزینه های زیاد از خدمات مناسب بهره مند نمی شوند.
مدیر کل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: برای این افراد پس از معرفی توسط بهزیستی، دفترچه بیمه سلامت صادر می شود تا بتوانند از خدمات بستری این بیمه در مراکز دولتی بهره مند شوند.
وی یادآور شد: این اقدام در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان بهزیستی کشور انجام می شود و خدمات بیمه برای این افراد شامل خدمات سرپایی نمی شود که امید می رود در آینده این خدمات نیز پوشش مناسبی پیدا کند.
اسماعیلی اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان سنندج در فاز اول و در کل استان در فاز دوم و انتقال بخش درمان حدود 43 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به بیمه سلامت در راستای تجمیع سازمان های بیمه گر پایه را از دیگر برنامه های این سازمان در سال 98 اعلام کرد.
وی گفت: مکانیزاسیون رسیدگی به اسناد بستری در بیمارستان ها که منجر به کاهش زمان رسیدگی، جلوگیری از خطا و اشتباهات انسانی و واقعی تر شدن فرانشیز پرداختی توسط بیمه شدگان در نتیجه کاهش پرداخت از جیب بیماران خواهد شد نیز در استان اجرایی می شود.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 53 هزار و 607 نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.