به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن هنرهای نمایشی استان از ابتدای امسال اجرای برنامه ای را با شعار تئاتر برای همه آغاز کرده اند.
9 نمایش برگزیده جشنواره های استانی، ملی و بین المللی در قالب این برنامه برای اجرای عمومی در سطح شهرستان ها انتخاب شدند که یکی از این نمایش ها آژاکس است که امشب ساعت 22 در بانه نمایش داده می شود.
فاتح بادپروا، کارگردان نمایش آژاکس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آژاکس نام جنگجوی بزرگ یونانی شناخته شده که تم نمایش هم بر مبنای داستان این قهرمان اساطیری است.
وی اضافه کرد: حمیدرضا نعیمی از نویسندگان و کارگردانان مطرح کشور نویسنده این اثر هستند که اقتباس آزادی از نمایشنامه آژاکس اثر سوفوکل داشتند.
کارگردان نمایش آژاکس با بیان اینکه موضوع این نمایش تاریخی و سیاسی است، افزود: این نمایش حول جنگ و پلیدی، سیاهی و نیرنگ به اجرا در می آید.
بادپروا گفت: اجرای این نمایش در شهرستان مریوان مورد استقبال تعداد زیادی از علاقمندان به هنر تئاتر قرار گرفت.
وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیران ادارات ارشاد اسلامی شهرستان ها و روسای انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان ها برای حمایت و انجام اقدامات لازم در راستای اجرای نمایش های برگزیده تشکر کرد.
سلام نباتی، که ژوان محمدی، که ژان اسدی، فرزاد اخگر، حمید فرخ نژاد، مختار قادری و کامران وهابی بازیگران نمایش آژاکس هستند.
کاوان قادری مدیر تولید و صحنه، دانا فتحی نور، پخش موسیقی و منشی صحنه هم بر عهده سمیه بهمنی است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.