به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با فعالین سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان اظهار داشت: سال گذشته حدود 241 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی اعطا شده که ظرفیت مناسبی برای فعالیت است.
وی اضافه کرد: امروز هر محصول کشاورزی ارزش افزوده خاصی دارد و امکان صادرات آن هم فراهم است.
مرادنیا با اشاره به بحران هایی که دولت با آن مواجه است، افزود: امروز جوانان باید نقش پر رنگتر و بی نظیری داشته باشند ضمن اینکه زمینه های خوبی هم برای تولید، کار و تلاش وجود دارد.
وی یادآور شد: جوانان نباید همیشه منتظر دولت بمانند چرا که در قالب همین سازمان های مردم نهاد هم می توان فعالیت های موثری کرد ضمن اینکه جوانان توانایی ها و روحیات بالایی دارند و نباید زود خود را ببازند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه ما به عنوان دستگاه دولتی حامی سمن ها هستیم، گفت: سازمان های مردم نهاد اعتبار و جایگاه خود را با فعالیت و عملکرد شان ایجاد می کنند.
وی با اشاره به وجود حدود 500 سمن در استان اظهار داشت: باید دید این 500 سازمان مردم نهاد به درستی فعالیتی داشته اند.
مرادنیا افزود: معرفی کردستان به دیگر استان های کشور یکی از اولویت های ماست و برگزاری کنگره مشاهیر کُرد در سطح بین المللی در همین راستا است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست گفت: دولت به سازمان های مردم نهاد باور و یقین دارد و در این راستا اعتبارات خاصی هم برای حوزه جوانان اختصاص داده است.
حامد جولایی اظهار داشت: سال گذشته 830 میلیون ریال و امسال 21 میلیارد ریال برای حوزه جوانان این استان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه جوانان با کمترین اعتبار بیشترین فعالیت ها را انجام می دهند، افزود: اگر امور را به جوانان واگذار کنیم موفق عمل می کنند.
جولایی اضافه کرد: جوانان مشکلات زیادی از جمله اشتغال دارند اما برخی از آن به اداره ورزش و جوانان مرتبط است که در راستای حل آن تلاش می کنیم.
شادی مولانی نماینده انجمن مردم نهاد آوای کهن هم در این نشست گفت: بروکراسی ها و نبود اختیارات لازم گاه ما را برای گرفتن یک سالن به منظور برگزاری یک برنامه با مشکلات عدیده مواجه می کند.
دبیر مجمع جوانان استان کردستان هم گفت: سمن ها می توانند کمک کنند تا دیدگاه هایی که در مورد استان در کشور وجود دارد تغییر کند و نگاه بهتری ارائه شود.
یاسین شریعتی نیز بر لزوم توسعه رسانه ها در استان تاکید کرد و افزود: ضعف عمده ای در روابط عمومی های ادارات دیده می شود.
وی اضافه کرد: بسیاری از فعالیت ادارات توسط همین سمن ها در قالب پروژه هایی به بهترین نحو انجام می شود.
نماینده خانه جوان در این نشست گفت: نقش صدا و سیما در تمام برنامه های مرتبط با سمن های حوزه جوانان کمرنگ است.
فرشاد شبرندی اظهار داشت: ضروری است مجمع مشورتی جوانان در کردستان راه اندازی شود تا بتوان از ایده های این قشر بهتر بهره برد.
نوید صید مرادی نماینده انجمن فرهنگی افق هم گفت: با توجه به اعتبارنامه پنج ساله ای که به سمن ها داده می شود نباید ارگان های مختلف برای برگزاری برنامه ها در حوزه های متفاوت از آنها درخواست مجوز کنند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.