به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه سرمایه گذاری اظهار داشت: از این فرصت ها باید با بررسی دقیق و تشویق سرمایه گذاری، نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام کرد.
وی اضافه کرد: از 14 فرصت ایجاد شده در سرمایه گذاری بخش کشاورزی می توان به پرورش گاو شیری یک هزار راسی سمینتال، واحد پرورش قارچ خوراکی، شهرک گلخانه چاغرلو، فراوری سیب زمینی، فراوری دانه های روغنی، پرورش گوسفند 20 هزار راسی (رومانف)، پرورش گاو شیری سه هزار راسی هلشتاین اشاره کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: فراوری و بسته بندی گیاهان دارویی، تولید آبمیوه و کنستانتره، طرح تولید رب گوجه فرنگی، تولید غذاهای آماده و نیمه آماده و تولید فراورده های مشابه از گوشت طیور از دیگر فرصت های ایجاد شده برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کردستان است.
وی یادآور شد: تسهیل در ایجاد اقدامات زیر ساختی برای حضور سرمایه گذاران همچنان سابق در اولویت است و با حمایت جدی تر از سرمایه گذاران بخش کشاورزی استان می توانند توسعه بخش کشاورزی را تضمین کند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه دوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.