به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز سه شنبه در کمیته صندوق اعتباری هنر استان اظهار داشت: طرح تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبکی که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده اند از سوی صندوق اعتباری هنر اجرا می شود.
وی به شرایط بهره مندی از طرح تکریم اشاره کرد و افزود: سابقه 35 سال کار هنری، داشتن حداقل 60 سال سن و حسن شهرت در جامعه هنری از جمله شرایط بهره مندی طرح تکریم هنرمندان معمر، از کار افتاده و پیشکسوت است.
قلعه شاخانی به حمایت صندوق اعتباری هنر از هنرمندان معمر اشاره کرد و یادآور شد: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته مستمری 19 نفر از هنرمندان معمر از کارافتاده استان از طریق صندوق اعتباری هنر برقرار شد.
وی با بیان اینکه کار شناسایی هنرمندان مشمول طرح کمک مستمری در سطح استان همچنان ادامه دارد، گفت: عدم قدرت برای تامین حداقل معاش بنا به کهولت سن، عائله مندی، بیماری، از کارافتادگی و نیاز اقتصادی، عدم دریافت مستمری از محل دیگر و دارا بودن 20 سال سابقه هنری از شرایط مشمولان این طرح است.
قلعه شاخانی با اشاره به تعداد اعضای این صندوق در استان افزود: در حال حاضر یک هزار و 603 نفر از هنرمندان و نویسندگان استان به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده و در سال 97 بیمه تامین اجتماعی تعداد زیادی از هنرمندان استان برقرار شد.
وی هر نوع سرمایه گذاری فرهنگی را موجب کاهش آسیب های اجتماعی دانست و اضافه کرد: جایگاه هنرمندان به عنوان بخش اصلی سرمایه اجتماعی کشور عامل پیش برندهای در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نمایندگی صندوق اعتباری هنر در استان آمادگی دارد که افراد واجد شرایط را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد، اظهار داشت: هنرمندانی که فاقد بیمه هستند می توانند با داشتن مدارک لازم به نماینده صندوق اعتباری هنر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.
قلعه شاخانی یادآور شد: در شرایط زمانی مختلف نیز با توجه به ضرورت و مشکلات معیشتی و اجتماعی برای هنرمندان استان، این صندوق به صورت فوق العاده اقدام به پرداخت وام حمایتی کرده و همواره آمادگی حمایت مالی از اصحاب فرهنگ و هنر استان را دارد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.