علی رشیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجوز 17 دفتر دیگر نیز در حال انجام است و مرحله جانمایی 15 دفتر از این دفاتر انجام و پیگیر نهایی شدن آن هستیم.
وی با بیان اینکه با راه اندازی تمام این دفاتر تعداد دفاتر قضایی استان به 50 دفتر می رسد اضافه کرد: آزمون های لازم برای مسئولان دفترها برگزار شده است و به زودی نتایج آن مشخص می شود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت دفتر خدمات الکترونیک قضایی فعال است، افزود: تلاش می کنیم در ایجاد دفاتر جدید در هر شهر حد فاصل بین دفاتر به صورت استاندارد رعایت شود تا در نقاط مختلف شهر دسترسی به خدمات قضایی برای مردم آسان شود.
وی یادآور شد: تلاش شده بیشتر خدمات قضایی قابل واگذاری از این طریق به بخش خصوصی واگذار شود که همزمان اشتغالزایی برای افراد خواهد داشت.
رشیدی اضافه کرد: در هر دفتر حداقل پنج نفر مشغول به کار خواهند شد که شامل یک مئسول دفتر و چهار کاربر خواهد بود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کردستان گفت: در این دفاتر اقدامات اولیه پرونده انجام شده، پرونده ها تکمیل و سپس به دادگستری ارسال می شود.
وی افزود: ثبت دادخواست دادگاه بدوی، ثبت دادخواست واخواهی، ثبت دادخواست تجدیدنظرخواهی، ثبت نام افراد در سامانه ثنا و تثبت درخواست اظهارنامه برخی از خدماتی است که در این دفاتر ارائه می شود.
رشیدی اضافه کرد: ثبت دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، ثبت ادخواست اعتراض ثالث حکمی، ثبت دادخواست اعاده دادرسی از احکام حقوقی، ثبت دادخواست فرجام خواهی، ثبت شکایت کیفری و ثبت اعتراض به قرار دادسرا از دیگر خدمات این دفاتر است.
وی یادآور شد: برخی از خدمات دیگر از جمله ثبت نظریه کارشناسی، ثبت لوایح، پیگیری روند پرونده و قسمتی از خدمات سایر سازمان های تابعه از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان پزشکی قانونی به این دفاتر واگذار می شود.
رشیدی با اشاره به اقتدامات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان کردستان از ابتدای تاسیس آن تاکنون گفت: از ابتدای سال 93 تا 28 فروردین 98 این دفاتر 44 هزار و 769 دادخواست بدوی، 13 هزار و 397 داداخواست تجدیدنظرخواهی، 15 هزار 125 دادخواست شوراهای حل اختلاف، 19 هزار و 301 شکایت کیفری را ثبت کرده اند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کردستان اظهار داشت: در این مدت چهار میلیون و 540 هزار و 149 ابلاغیه صادر شد که از این تعداد یک میلیون و 340 هزار و 74 ابلاغیه به صورت الکترونیک ابلاغ شده است.
وی افزود: با این احتساب میانگین 29.5 درصد ابلاغیه به صورت الکترونیکی صادر شده و از ابتدای شروع ثبت نام در سامانه ثنا در سال 95، 47.2 درصد از ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی صادر شده است.
وی یادآور شد: ابلاغ اوراق قضایی استان در فروردین امسال به 82 درصد رسیده است و تنها 18 درصد اوراق به روش سنتی به مخاطبین ابلاغ می شود.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.