دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره 48 اثر از استان های مختلف کشور به این جشنواره ارسال شد.
سید احمد توکلی اضافه کرد: از تعداد آثار ارسال شده با رای داوران بازبین متشکل از فردین یاراحمدی، امید زارعی و محمد محمودی 16 اثر انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
وی افزود: گروه های راه یافته از استان های کردستان ، خراسان شمالی، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی هستند.
دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه گفت: روزهای دوم و سوم جشنواره گروه ها به صورت سالنی و خیابانی با اجرای برنامه باهم رقابت می کند.
توکلی افزود: عبد الکریم سروش، علی رضا اسماعیلی، بهمن حاج امینی، امید زارعی و علی جهانی اعضای هیات داوران مرحله نهایی این دوره از جشنواره هستند.
وی از برگزاری 2 کارگاه آموزشی در این جشنواره خبرداد و تاکید کرد: کارگاه آموزشی بزم های بادینان با تدریس شهاب موسایی و کارگاه بزم های مریوان با تدریس عطا شکیبایی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری دراین جشنواره برگزار می شود.
توکلی اضافه کرد:2 پنل تخصصی با موضوع های نمادشناسی و اسطوره در هنر هه لپه رکی با حضور قطب الدین صادقی، علیرضا اسماعیلی،عبدالکریم سروش و امید زارعی برگزار می شود.
دبیر سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه یادآورشد: در این جشنواره مقاله با عنوان هه لپه رکی در مریوان هم توسط کریم خاوری و حسین احمدی ارائه می شود.
کارناوال هه لپه رکی با حضور 16 گروه شرکت کننده در سومین جشنواره سراسری هه لپه رکی در سطح شهر بانه برگزار و در آیین افتتاحیه از سایت جشنواره هم رونمایی شد.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بانه و رئیس شورای شهر بانه در افتتاحیه این جشنواره به بیان مطالبی در ارتباط با ظرفیت های فرهنگی و هنری این شهرستان پرداختند.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.