فردین قیصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات در زمینه های خودکفایی، کارگشایی و خرید مسکن به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان پرداخت شده است.
وی افزود: 214 میلیارد و 380 میلیون ریال از این میزان تسهیلات در زمینه اشتغال و خودکفایی بوده و یک هزار و 72 نفر متقاضی پرداخت شده است.
مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کردستان گفت: همچنین 43 میلیارد و 914 میلیون ریال از این تسهیلات در زمینه خرید مسکن شهری و روستایی به 643 نفر از متقاضیان واجد شرایط نیازمند پرداخت شد.
وی میزان تسهیلات حوزه حمایتی به نیازمندان از طریق این صندوق را 243 میلیارد و 672 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات برای 6 هزار و 137 نفر پرداخت شد.
قیصری افزود: تسهیلات قرض الحسنه در راستای کمک به اشتغال، درمان، تامین جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، خرید مسکن و رفع مشکلات و نیازمندی های خانواده های تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می شود.
وی با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات در صندوق امداد ولایت اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در این صندوق با کمترین تشریفات اداری انجام و متناسب با مبلغ وام، ضامن گرفته خواهد شد.
مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کردستان گفت: این صندوق تسهیلات بدون سود پرداخت می کند و فقط سه درصد کارمزد از کل مبلغ تسهیلات دریافت خواهد کرد ولی بنا دارد در آینده کارمزد را نیز به صفر برساند.
به گزارش ایرنا، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط کمیته امداد و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست های بانکداری اسلامی تاسیس شده است.
تحقق بانکداری اسلامی، جذب منابع بیشتر برای اعطای تسهیلات به نیازمندان و تغییر رویکرد کمک های امداد از بلاعوض به معوض را از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق اعلام کرد.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.