رامبد نوذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخشی از کوه در گردنه صلوات آباد دچار ریزش شد، اظهار داشت: اعضای مدیریت بحران کردستان پس از بازدید از این محل تصمیم گرفتند با استفاده از ماشین آلات راهسازی نسبت به آوار برداری اقدام کنند بنابراین ریزش اجباری بخشی از کوه با انفجار منتفی شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان در حال انجام مقدمات کار برای ریزش برداری است و چند دستگاه ماشین آلات از جمله لودر، بولدوزر و کامیون به محل مورد نظر اعزام شده و از چهارشنبه پس از انجام ایمن سازی مسیر عملیات ریزش برداری شروع می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه بخشی از کوه در بارش های اول فروردین از آن جدا شده است، افزود: عرض شکاف در برخی جاها یک متر و عمق آن نیز حدود سه متر است.
وی گفت: با توجه به وجود عمق شیار ایجاد شده تا پنج متر احتمال افزایش حجم کاری وجود دارد و پیش بینی می شود چهار تا پنج روز عملیات آوار برداری طول بکشد.
نوذری با بیان اینکه نیروهای راهداری در محل مستقر شده و در حال ایمن سازی مسیر هستند، افزود: این نیروها در اولین فرصت برای جلوگیری از حوادث احتمالی در این نقطه اقدام به نصب تابلوها، علائم هشداری و بنرهای اخباری در مسیر عبور خودروها کرده اند.
وی یادآور شد: این مسیر اکنون باز و تردد خودروها در آن جریان دارد البته راهداران نیز به منظور امنیت بیشتر در محل حضور دارند.
گردنه صلوات آباد به طول حدود 25 کیلومتر در کوه های مشرف به همین نام قرار دارد و از 2 سال گذشته جاده آن در حال تعریض است.
این طرح تعریض به طول 21 کیلومتر در سه قطعه اجرا می شود که تاکنون حدود 90 میلیارد ریال آن تامین اعتبار شده و از 70 درصد پیشرفت فیزیکی نیز برخوردار است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.