محمدباقر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هلال احمر استان در این مدت یک میلیارد و 420 میلیون ریال کمک های نقدی مردمی را برای مردم استان های سیل زده ارسال کرد.
وی با بیان اینکه بخشی از این کمک ها به استان گلستان و قسمت دیگری نیز به شهرستان پلدختر در استان لرستان ارسال شد، افزود: جمع بندی کمک های غیرنقدی مردمی کردستان هم اکنون در حال جمع بندی است که تا در قالب یک کاروان در آینده نزدیک به استان های سیل زده روانه شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: برنج، تن ماهی، کنسرو لوبیا، آب معدنی، نان، مرغ و پتو از جمله مواد غذایی و لوازمی بود که به مناطق سیل زده ارسال شد.
محمدی به اعزام 60 نیروی امدادگر این جمعیت به استان لرستان پس از وقوع سیل اشاره کرد و گفت: این نیروها به مدت هفت شبانه روز مسئول عملیات امدادرسانی به مردم شهر پلدختر بودند.
وی اظهار داشت: اصفهان، مرکزی، همدان، لرستان و چهارمحال و بختیاری استان هایی بودند که زیر نظر هلال احمر کردستان کار امدادرسانی به مردم پلدختر را انجام می دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از تقسیم بندی پلدختر به هفت منطقه عملیاتی خبر داد و گفت: توزیع سبدهای غذایی و توزیع چادر از مهمترین کارهایی بود که نیروهای امدادگر در این مدت انجام دادند.
به گزارش ایرنا، دوازدهم فروردین 98 به علت بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه های شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در استان لرستان طغیان کرد و سد مروک دورود در این استان سرریز شد.
جاری شدن سیلاب، خسارت های فراوانی به بخش های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه های استان لرستان وارد کرده است.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.