به گزارش خبرنگار ایرنا، اخبار سیل که منتشر شد هر کس با هر آنچه در توان داشت به یاری همنوع خود شتافت، اینها مردم سرزمینی هستند که شاعر بزرگش گفته: چو عضوی به درد آورد روزگار - دگر عضوها را نماند قرار.
برخی خودشان را به مناطق سیل زده رساندند و دست به بیل شدند، تا زانو در گل رفتند تا زندگی هموطنانشان را گلستان کنند، از هر قشری هم در میانشان بود، روحانی، دانشجو، کاسب، بازاری، مهندس، پزشک و ...
می دانستند وقتی خانه ات روی آب باشد، نمی توانی روی آرامش ببینی.
اول از همه یکی از بزرگترین کارخانه های کشور دست بکار شد و محموله ای از جنس مهربانی روانه این منطقه کرد، ایستک که نامی شناخته شده بود، این بار زبانزد مهر و نوعدوستی شد.
بعد از آن ادارات به میدان آمدند و کارکنان آن به صورت داوطلبانه یک روز از حقوق خود را به بازسازی مناطق سیل زده اختصاص دادند.
سخاوت کردستانی ها پایانی ندارد و سیل مهربانی به راه انداختند تا سیل ویرانگر را از رو ببرند، برایشان فرقی نمی کرد که کمک هایشان روانه آق قلا شود یا لرستان؛ مهم این بود، بهار همنوعانشان به گِل ننشیند.
امروز پارک سپیدار سنندج هم ساعتش را به وقت انسانیت کوک کرده بود و شهروندان سنندجی سر ساعت آنجا بودند تا نگذارند بعد از سیل، آب در دل هموطن سیل زده تکان بخورد.
کودکان سرگرم نقاشی بودند و سیلی را بر صفحه کاغذ می کشیدند که ندیده بودند و بزرگترها اما دغدغه کودکانی را داشتند که در گل و لای سیل، سردشان است و شاید غذا به اندازه کافی ندارند.
کوک ساعت که به وقت انسانیت رسید، زنگ خورد و اولین چراغ را شهروندی روشن کرد که حاضر نبود عکس، مطلب و یا نامی از او برده شود.
500 میلیون ریال بخشید تا کردستان همچنان دریایی از سخاوت باشد، کودکش را در آغوش داشت و خوب می شد فهمید، حال و روز پدران و مادران سیل زده را چقدر خوب درک کرده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان می گوید: تاکنون یک میلیارد و 420 میلیون ریال به صورت نقد و 12 میلیارد ریال هم به صورت غیر نقدی توسط جمعیت هلال احمر کردستان جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شده است.
محمدباقر محمدی به برگزاری مراسم «ساعت به وقت انسانیت» اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این مراسم، جمع آوری متمرکز کمک های شهروندان برای سیل زدگان است.
وی با اشاره به برپایی چادر و ایستگاه های جمع آوری کمک های نقدی مردمی در شهرستان های استان، اضافه کرد: مردم خیر استان می توانند از طریق شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد تمام بانک ها و همچنین اپلیکیشن #112*780 اقدام به واریز کمک های نقدی خود به سیل زدگان کنند.
سیل ویرانگر در مناطق مختلف غرب و جنوب، شمال کشور خسارت بسیاری به وجود آورد و سیل کمک های مردمی از استان های کشور، همچنان در حال ارسال است.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.