یوسف جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال 487 مورد تصرف بستر رودخانه ها شناسایی و از این تعداد برای 465 مورد اخطاریه صادر شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده نیز 84 مورد آن بدون ارجاع به محاکم قضایی و به صورت آنی رفع تصرف شده و اراضی متصرفی به مالکیت عمومی دولت درآمده است.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان به وجود 123 فقره پرونده تصرف اراضی بستر رودخانه ها در سال 97 اشاره کرد و گفت: 20 مورد از این پرونده ها منجر به صدور رای و آزادسازی اراضی متصرفی شد.
جعفری از آزادسازی چهار هکتار و هشت هزار مترمربع اراضی حریم رودخانه های استان نیز در یک ماهه سال 98 خبر داد و افزود: در این مدت هشت هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه گاورود آزادسازی و رفع تصرف شده است.
وی اظهار داشت: به دلیل بارش ها، سرریز سد گاوشان و پیش بینی سیلابی شدن رودخانه گاورود ضمن ایجاد هماهنگی و تعامل با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، به آزادسازی این مقدار اراضی در بستر رودخانه گاورود اقدام شده است.
جعفری گفت: باتوجه به حجم بالای خاکریزی و تصرف توسط سودجویان، عملیات خاک برداری تا آزاد سازی کامل حریم و بستر رودخانه همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، کردستان استانی کوهستانی بوده و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ ای است که موجب بارندگی ‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان ها می شود.
از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه رود اشاره کرد.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.