به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار رئیس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج، اظهار داشت: در زمینه رونق تولید رسانه های می توانند نقشی سازنده داشته باشند که اصلی ترین آن مطرح کردن ایده های کارآفرینی و خاص با توجه به ظرفیت های هر منطقه است.
وی رونق تولید را شعاری مهم و اثربخش برای اقتصاد کشور برشمرد و اضافه کرد: یکی از عوامل راهگشای توسعه اقتصادی بویژه در استان کردستان، استفاده از ایده های جوانان و بالفعل کردن آنها است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر شفاف سازی موانع تولید افزود: گاهی گره گشایی از یک مانع تولیدی در سطح خرد، منجر به گره گشایی از کل واحدهای تولیدی می شود که رسانه ها باید نقش اطلاع رسانی خود را در این زمینه بهتر و بیشتر ایفا کنند.
وی برخی ایده های مردمی را اثربخش و مهم دانست و یادآور شد: رسانه باید زبان گویای مردم برای طرح این ایده ها باشد چرا که راهکار برون رفت از بحران اقتصادی از دل چنین ایده هایی بیرون می آید.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: خدمت به کشور، ایستادن در برابر برخی کارهای خائنانه ای است که سودجویان با ارتکاب آن، قصد ضربه به اقتصاد کشور و دولت را دارند.
وی افزود: باید از ظرفیت بالای کردستان برای توسعه اشتغال، توزیع ثروت و گردش مالی استفاده کنیم و از تولیداتی که ظرفیت بالایی برای رونق تولید دارند، استفاده بیشتری شده و از ظرفیت مرزی بودن این استان برای صادرات بهره بهتری گرفت.
نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کردن انتقاد صرف از عملکرد دستگاه ها و مسئولین اجرایی را سازنده ندانست و گفت: هر نقدی باید ارائه راهکاری به دنبال داشته باشد تا به سازندگی منجر شود.
آیت الله حسینی شاهرودی پای کار آمدن رسانه ها در موضوعات مختلف را موجب تقویت روحیه مطالبه گری مردم برشمرد و یادآور شد: رسانه ها باید دلسوز مردم باشند و نگاه سیاسی به اخبار نداشته باشند چرا که هر موضوعی قابلیت پرداخت سیاسی ندارد و باید نگرش به موضوعات به گونه ای باشد که برای جامعه مفید باشد.

** انتخابات و نقش آفرینی رسانه ها
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به رویداد مهم پیش رو (انتخابات مجلس شورای اسلامی) در اسفند سال جاری به نقش رسانه ها اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات در کشور ما زیبایی هایی دارد که ایجاد نشاط و همبستگی اجتماعی از جمله آنهاست و مشارکت بالای مردم، عزت ملی را در دنیا رقم می زند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: رسانه های در این زمینه می توانند همگرایی مثبت را جایگزین واگرایی منفی کنند و از هم اکنون باید بدنبال راهکارهایی باشند که هم مردم، هم جناح های سیاسی و هم داوطلبان را به سمت این همگرایی سوق دهند.
وی افزود: در شرایط کنونی امیدبخشی راهی برای بکارگیری توان و ظرفیت های داخلی است و باید مدیران موفق در این زمینه معرفی شوند و جامعه الگوهای خود را بشناسد.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: زبان رسانه در اشاعه امید و ارائه تدبیر باید زبانی علمی و منطقی باشد و فحاشی و بی احترامی در آن جایی ندارد.

** به سنگ خوردن ترفندهای آمریکا علیه ایران
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به تلاش های روزافزون آمریکا برای زمین گیر کردن نظام اسلامی هم اشاره کرد و گفت: اقدام اخیر آمریکا درباره سپاه پاسداران، روحیه پاسداری ملت از نظام اسلامی را گسترش داد.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به راهپیمایی مردم بعد از نماز جمعه دیروز در حمایت از سپاه افزود: این حرکت بیش از آنکه برای سپاه حائز اهمیت باشد برای مجموعه نظام اهمیت داشت چرا که همبستگی و دلبستگی مردم، مسئولین و نهادهای انقلابی و نظامی را نشان داد.
وی اضافه کرد: با وجود همه تبلیغات رسانه های و شبکه های مجازی دشمن برای فشار روانی بر ملت ایران، حرکت هایی از این قبیل (راهپیمایی خودجوش) رشد سیاسی بالای ملت ایران را نشان داد که هر بار از آزمونی سربلند بیرون می آید و هوشیاری و بیداری خود در مقابل توطئه های را نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در کردستان به وقوع سیل اخیر در برخی نقاط کشور اشاره و همدلی مردم برای کمک به آن را یادآور شد و افزود: این حادثه موجب شناخت نقاط ضعف و برجسته ایی از جمله همبستگی و نوعدوستی مردم ایران شد.

** ایرنا رسانه ای برای بیان واقعیت ها
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) مرکز سنندج هم در ابتدای این نشست با اشاره به تلاش این رسانه برای تحقق شعار رونق تولید اظهار داشت: ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور، وظیفه خود می داند تا بیشترین تلاش را برای تحقق این مهم داشته باشد چرا که مهمترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، توجه بیشتر به تولید است.
مجید سلیمانی افزود: ایرنا به دنبال انعکاس واقعیت ها بر اساس مستندات است و از نقاط ضعف چشم پوشی نمی کند چون انعکاس این ضعف ها را راهکار مناسبی برای رفع نارسایی ها و مشکلات جامعه می داند.
وی تعامل بیشتر و بهتر با دستگاه های دولتی را در حوزه اطلاع رسانی موثر دانست و یادآور شد: همراهمی بیشتر مسئولین اجرایی می تواند در بیان شفاف واقعیت ها و خدمات مجموعه نظام به مردم تاثیرگذار باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال 1313 هجری شمسی به عنوان نخستین کانون گردآوری خبر با عنوان «آژانس پارس» در وزارت امور خارجه تشکیل و شروع به فعالیت کرد.
سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه 1360، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری « ایرنا (IRNA) » تغییر نام داد و فصل تازه ای در فعالیت های این رسانه گشوده شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی رسانه ای شناخته شده به شمار می رود و به عنوان بنگاه خبری مادر و ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی، مورد توجه دیگر بنگاه های خبری جهان قرار دارد.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.