منصور لهونیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته 19 عنوان استاندارد تدوین شده در استان به تایید کمیته ملی رسید تا تعداد استانداردهای تدوین شده به 172 مورد برسد.
وی اضافه کرد: بعد از تایید استاندارد تدوین شده در کمیته ملی اقدام به چاپ و انتشار آن می شود که این پروسه حدود سه تا چهار ماه طول می کشد.
مدیر کل استاندارد کردستان افزود: تدوین 2 عنوان استاندارد ملی در زمینه ساختمان و مصالح و همچنین صنایع دستی استان با عناوین «نمازخانه فضاهای اداری و تجاری» و «شالبافی» نیز در دست اقدام است.
وی با اعلام اینکه این اداره‌ در سال 97 تعداد 323 واحد تولیدی فعال را تحت پوشش خود داشته است، یادآور شد: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بازرسی‌هایی در قالب طرح طاها در سطح بازار استان توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شده است.
لهونیان گفت: سال 97 تعداد هشت هزار و 231 مورد بازرسی در قالب طرح طاها انجام شد و پنج هزار و 513 مورد بازرسی هم در قالب گشت مشترک از واحدهای تولیدی تحت پوشش، جایگاه CNG، مکان‌های بازی در شهرهای بازی و مهد کودک، اصناف، مراکز صنفی طلا فروشی، نانوایی‌ها و سیلوها، شرکت نصاب و شرکت بازرسی آسانسور، زمین‌های بازی، پروژه های ساختمانی و آزمایشگاه همکار و گشت نظارت انجام شد.
مدیر کل استاندارد کردستان اظهار داشت: در مصوبات کمیته تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در سال 97، تعداد 96 مورد پروانه‌ تایید صلاحیت صادر و 57 پروانه تمدید شدند.
لهونیان افزود: 290 نفر مدیر کنترل کیفیت در سطح استان دارای پروانه معتبر هستند و در واحدهای تولیدی و خدماتی بر کیفیت تولیدات نظارت دارند.
وی یادآور شد: فعالیت‌های ترویجی انجام شده هم شامل انجام طرح پرسشگری به منظور نظرخواهی از مردم در مورد آشنایی با وظایف سازمان ملی استاندارد، برگزاری دوره‌های آموزشی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، نشست‌های تخصصی و عقد تفاهم‌ نامه‌های همکاری با سایر ارگان‌ها به منظور ترویج استاندارد بوده است.
در حال حاضر 323 واحد تولیدی در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است و بیش از 470 فراورده هم زیرنظر استاندارد در استان تولید می شود.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.