سید جمیل احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 46 هزار و 217 نفر از متقاضیان اخذ گواهینامه در این مدت اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد 40 هزار و 817 نفر به عنوان شرکت کننده در آزمون های تئوری و کتبی حاضر شدند.
وی افزود: از بین حاضران نیز 28 هزار و 716 نفر در این مرحله قبول و مراحل اخذ آزمون های عملی و صدور گواهینامه برای برخی افراد قبول شده به اتمام رسید و برای برخی دیگر نیز در دست اقدام است.
احمدی از صدور 28 هزار و 716 گواهینامه مهارتی بر اساس استانداردهای بین المللی در سال گذشته در کردستان خبر داد و گفت: علاقه مندان به کسب مهارت در مراکز دولتی و غیر دولتی آموزش فنی و حرفه ای بعد از اتمام دوره مهارتی و شرکت در آزمون پایان دوره و کسب حدنصاب نمره قبولی در 2 مرحله آزمون های کتبی و عملی گواهینامه مهارت در حرفه مورد نظر را دریافت می کنند.
رئیس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اضافه کرد: این گواهینامه های مهارت در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر صادر شده است.
وی یادآور شد: همچنین سال گذشته 46 هزار و 217 نفر از متقاضیان اخذ گواهینامه مهارت در بخش آزمون های هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهمنامه، آنلاین و ادواری در حوزه سنجش و ارزشیابی اداره کل و پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ثبت نام کردند.
به گزارش ایرنا، فنی و حرفه ای کردستان دارای 16 مرکز چارت سازمانی با 208 پست سازمانی ارتقا یافته و 10 بخش آموزشی است که شامل مراکز پادگان ها، زندان ها، مناطق روستایی، صنایع و صنوف، سیار شهری، سکونتگاه های غیر رسمی، جوار دانشگاه، توانخواهان و مهارت آموزی است که در محیط کار واقعی آموزش های مهارتی ارائه می شود.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.