رضا خضری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیمانکار برای احداث 2 مدرسه 6 کلاسه محله مولوی و حمزه آباد انتخاب و عملیات اجرایی این پروژه های نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: اعتبار لازم برای احداث این 2 واحد آموزشی 30 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان تامین می شود.
خضری با اشاره به اینکه احداث مدرسه مشارکتی شاه حسینی نیز 70 درصد رشد فیزیکی دارد، افزود: مدرسه 9 کلاسه شاه حسینی با همکاری خیرین مدرسه ساز و اعتبارات شهرستان احداث می شود و هزینه ساخت آن 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی یادآور شد: مدرسه 2 کلاسه روستای کوخ شیخ الاسلام نیز که با مشارکت بانک ملی و آموزش و پرورش احداث می شود، امسال به بهره برداری می رسد.
مدیر آموزش و پرورش بانه با اشاره به رشد جمعیت دانش آموزی در این شهرستان گفت: علیرغم اینکه هر سال تعداد زیادی واحد آموزشی جدید ساخته می شود اما کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی همچنان یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در بانه است.
وی تاکید کرد: ضروری است بخش خصوصی و دولتی برای جبران کمبود فضای آموزشی در این شهرستان بیشتر مشارکت کنند تا همه افراد بطور مساوی از امکانات آموزشی مناسب بهره مند باشند.
به گزارش ایرنا، شهرستان بانه 32 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل دارد و مدارس 60 روستای این شهرستان کمتر از هفت دانش آموز دارد.
مهمترین مشکل مدارس بانه تراکم بالای دانش آموزی در شهر و پراکندگی جمعیت دانش آموزی در روستاها است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.