رحیم صدیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی از روز پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه استان بطور متناوب دردامنه ناپایداری و فعالیت امواج بارشی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: پیامد این سامانه ابری و مه آلود شدن آسمان، بارش باران (اغلب رگباری) همراه با رعد و برق و وزش باد (گاهی شدید) با احتمال تگرگ است.
صدیقی اظهار داشت: شدت بارش ها در نوار غربی و شمالی استان از جمله بانه ،سقز، مریوان، زرینه، سروآباد، اورامان، منطقه سرشیو و غرب کامیاران نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.
مدیر کل هواشناسی کردستان یادآور شد: بارش ها برای نوار غربی و شمالی حدود 20 تا 35 میلی متر پیش بینی می شود و انتظار می رود بیشترین فعالیت این امواج بارشی از بعد از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی بارش های بهاره، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها به صورت موقت با ورود این سامانه محتمل است.
صدیقی گفت: با این امواج بارشی سرعت باد در بعضی ساعات قابل ملاحظه و گاهی شدید است و در زمان فعالیت این امواج، رخداد رعد و برق و بارش تگرگ نیز پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: امکان سقوط بهمن در ارتفاعات و دامنه های برف گیر و در نقاط مستعد نیز امکان ریزش کوه و رانش زمین وجود دارد.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری از اول مهر 97 تا 19 فروردین 98 (حدود هفت ماه) به صورت میانگین 687 میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با 359 میلی متر مدت مشابه سال گذشته از 97 درصد رشد برخوردار است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار 30 ساله بیش از 509 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.