حمید اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چند روز اول تعطیلات نوروزی شاهد افزایش 20 درصدی اقامت و بازدید در کردستان بودیم اما بعد از آن از میزان سفرها کاسته شد.
وی با بیان اینکه 50 درصد از آمار رزرو هتل های استان کردستان در این مدت کنسل شد، افزود: کاهش سفر بر کاهش اقامت در بخش های دیگر هم تاثیر گذاشت.
اسکندری اضافه کرد: آب و هوا در کنار قیمت دو عامل اصلی و موثر بر سفر است که امسال هیچکدام از این دو عامل در شرایط مطلوبی نبودند و همین موجب کاهش سفرها شد.
وی با اشاره به گرایش مردم به خانه های مسافر غیر رسمی و اقامتگاه های موقت و تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش گفت: وضعیت اقتصادی مردم طوری بود که ترجیح می دادند برای کاهش هزینه های اقامت بدنبال اقامتگاه های ارزان تر باشند.
معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یادآور شد: این درخواست مردم موجب رشد خانه های مسافر غیر رسمی و همچنین تلاش خود مردم برای حضور در اماکنی غیر از هتل ها و مسافرخانه ها بیشتر باشد.
وی تاکید کرد: از 28 اسفند پارسال تا 17 فروردین امسال در مجموع 333 هزار و 316 نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اقامت داشتند.
اسکندری افزود: از این میزان خانه های مسافر غیر رسمی و بدون مجوز با 93 هزار و 500 نفر معادل 28 درصد بیشترین اقامت را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار داشت: 68 هزار و 244 نفر هم در اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش اقامت داشتند که 20.47 درصد را شامل می شود.
اسکنداری با اشاره به اینکه در این مدت یک میلیون و 521 هزار و 142 بازدید از جاذبه های گردشگری مختلف کردستان انجام شد، گفت: از این میزان، 146 هزار و 704 بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، 496 هزار و 623 بازدید از جاذبه های طبیعی و 881 هزار 815 بازدید از جاذبه های دست ساز صورت گرفت.
استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، 872 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.