به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد پیشداد روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: تقاضا برای اجرای سه هزار طرح کشاورزی در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی از سوی متقاضیان دریافت شد که تاکنون به یک هزار و 114 طرح آن تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: برای سه هزار طرح دریافتی در بخش کشاورزی سه هزار و 770 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده که تاکنون یک هزار و 350 میلیارد ریال آن پرداخت شد.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: کل تسهیلات پرداختی شامل اشتغال پایدار روستایی، اشتغال فراگیر، صندوق توسعه ملی و بند تبصره چهار در استان کردستان برای یک هزار و 447 طرح چهار هزار و 780 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: طرح ایجاد 50 هزار هکتار باغات دیم و آبی که 35 هزار هکتار آن دیم و 15 هزار هکتار آن آبی است، در دست اجراست که بخش زیادی از آن مربوط به شهرستان سروآباد است.
پیشداد گفت: از مجموع 49 هزار هکتار باغات استان کردستان بیش از پنج هزار هکتار آن در شهرستان سروآباد قرار دارد که بعد از سنندج و مریوان رتبه سوم استان را در این بخش به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: 12.8 درصد از تولید آبزیان (ماهیان سردآبی) استان کردستان در شهرستان سروآباد است، 26 درصد گردوی و 13.1 درصد انگور استان در سروآباد تولید می شود.
معاون توسعه مدیریت منابع و قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: زراعی گذشته کردستان در بحث تولید گندم با یک ر و 170 تُ رتبه دوم کشور را بدست آورد که با توجه به بارش های خوب باران انتظار داریم امسال بیش از سال گذشته گندم در استان تولید شود.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته در بحث گندم، جو و نخود بیشتر از سه رقم بذر وجود نداشت، گفت: در دو سال گذشته 29 رقم بذر گندم، 14 رقم بذر جو و 31 رقم بذر نخود به کشاورزان استان کردستان برای کشت معرفی شده است.
پیشداد یادآور شد: استان کردستان با 10 شهرستان دارای اقلیم های متفاوت و مناسبی برای کشت انواع محصولات زراعی و باغی است و این شرایط بسیار خوبی را برای بهره برداران بخش کشاورزی فراهم کرده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان سروآباد نیز اظهار داشت: زیربنای توسعه در هر منطقه ای کشاورزی است و بدون تردید توسعه این بخش به توسعه پایدار می انجامد.
کامیار میرزایی افزود: سروآباد پتانسیل های خوبی در بخش کشاورزی و باغداری دارد و توجه بیشتر به این بخش موجب اشتغال پایدار و رونق تولید خواهد شد.
وی به نامگذاری امسال به نام رونق تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، توجه بیشتر به بخش کشاورزی می تواند شعار سال را محقق کرده و تولید را در کشور رونق دهد.
در پایان از زحمات مجید قاسمی نژاد مدیر سابق جهاد کشاورزی سروآباد تقدیر و محمد رحیمی به عنوان مدیر جدید این دستگاه معرفی شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.