به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحسن علوی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: 50 هزار میلیارد تومان از بودجه امسال نیز مربوط به اسناد و اوراق ملی است که در صورت تخصیص، می تواند کمک خوبی برای انجام کارهای عمرانی باشد.
وی مقدار خسارات سیل اخیر و زلزله سال گذشته را در کشور 30 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به این موضوع، امیدواریم دولت بتواند تمام این بودجه را در بخش عمرانی کشور هزینه کند.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، وقوع سیل اخیر را ناشی از عملکرد نامطلوب وزارت نیرو در سال های گذشته دانست و یادآور شد: در صورتیکه بستر و حریم رودخانه ها حفظ و با ساخت و ساز و زمین های زراعی غیرمجاز برخورد می شد، امروز شاهد این همه خسارت نبودیم.
علوی با بیان اینکه پیش بینی های هواشناسی نیز به روز نیست، تاکید کرد: همه مسئولان از مجلس تا دولت مقصرند و با این تصور که خشکسالی بر کشور حاکم است از بارندگی های سیل آسا غافل شدیم و طبیعت را نابود کردیم.
وی به 62 کشته در استان های سیل زده اشاره کرد و اظهار داشت: همگی از مردم و مسئولان باید آمادگی داشته باشیم و برای مقابله با حوادث غیرقابل پیش بینی همکاری کنیم.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به سفر رئیس جمهوری به کردستان در اواخر فروردین اشاره ای داشت و گفت: امیدواریم دکتر روحانی با دست پر به این استان سفر کند و بودجه ای قابل قبول برای رفع توسعه نیافتگی کردستان اختصاص دهد.
علوی در ادامه بر استفاده و فعال کردن بخش خصوصی در پروژه های عمرانی تاکید کرد و افزود: مادامیکه بخش خصوصی را فعال نکرده و از این ظرفیت استفاده نکنیم، قادر به پایان و به بهره برداری رساندن به موقع طرح های عمرانی در استان نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه ذهن مدیران باید تغییر یافته و تعارض منافع وجود نداشته باشد، یادآور شد: باید در گفتار و عمل از بخش خصوصی حمایت کرده و این بخش را در کارهای عمرانی استان بپذیریم.
7355/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.