به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سعید کریمیان روز پنجشنبه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 13 روز نخست امسال 529 داوطلب اهدای خون به مرکز انتقال خون سنندج و 184 داوطلب نیز به مرکز انتقال خون سقز مراجعه کردند.
وی افزود: از این تعداد داوطلب اهدای خون پذیرش شده، 657 نفر مرد و 56 نیز زن بوده اند و در مجموع از آنها 529 واحد خون کامل که هر یک به دست کم سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می شود دریافت شده است.
کریمیان از اهدای 13 واحد پلاکت به روش آفرزیس نیز خبر داد و گفت: این فرآورده های پلاکتی به مصرف بیمارانی در بیمارستان های توحید و کوثر سنندج و فجر مریوان رسیده است .
وی آمار اهداکنندگان بار اول در هفته نخست سال را 98 نفر اعلام کرد و گفت: 615 داوطلب دیگر اهدای خون پیشتر سابقه اهدای خون داشته و اهداکننده مستمر و یا دارای سوابق اهدای خون در سال های گذشته بوده اند.
کریمیان با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است و در ایام تعطیلات نیز این نیاز همچون دیگر روزهای سال وجود داشته است، اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی امسال یک هزار و 59 فرآورده خون در بین 13 بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی توزیع شده و سه بیمارستان توحید، کوثر و بعثت سنندج به ترتیب بیشترین فرآورده های خون را دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه جمع آوری 59 واحد خون گروه منفی و 483 واحد خون گروه مثبت نتیجه حضور اهداکنندگان در هفته نخست امسال بوده است از همه اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر خواست انتقال خون استان و بیماران نیازمند به تزریق خون و فرآورده ها را همراهی کنند.
انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان های سنندج و سقز است و خون و فرآورده های مورد نیاز 17 مرکز درمانی استان را تامین می کند.
9937/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.