رئیس اداره منابع بانه گفت: لایروبی بخش‌های زیادی از مسیر رودخانه بانه انجام شده و سیلاب بدون ایجاد مشکل از شهرستان عبور کرد.

به گزارش ایلنا، انور کریمی به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این اداره در جریان بحران اخیر پرداخت و اظهار داشت: با همکاری شهرداری بانه نسبت به لایروبی بخش‌های زیادی از مسیر رودخانه بانه اقدام شده است.

وی افزود: در راستای اطلاع‌رسانی به ۱۶ واحد مسکونی در معرض خطر در رودخانه اصلی شهر، اخطار کتبی و حضوری داده شده و مسیر آبراهه فصلی در محل اجرای خط انتقال آب بانه لایروبی شده است.

کریمی از دیگر اقدامات این اداره را هماهنگی با اداره راهداری و استقرار بلدوزر برای احداث خاکریز  در نقاط مختلف، تخریب و رفع موانع موجود در بستر رودخانه اصلی شهر، بازدید مستمر از روستاهای رشکی و بایزید در بخش نمشیر که در معرض خطر سیل هستند دانست.

وی همچنین اضافه کرد: مدیریت مستمر سدهای بانه و عباس آباد طوری‌که سد بانه با تنظیم ورودی و خروجی در حال پر نگه داشته شده و از سرریز جلوگیری شد و تخلیه ۲ میلیون مترمکعب از مخزن سد عباس آباد برای مهار سیلاب و استقرار دو نفر از پرسنل در سدهای بانه و عباس آباد جهت پایش شبانه روزی، انجام مانور لحظه صفر نیز از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

رئیس اداره منابع شهرستان بانه خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه انجام شده باعث گردیده که سیلاب بدون وارد نمودن خسارت از شهرستان عبور کرده و مشکلی برای همشهریان پیش نیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.