صبح روز 22 آبان 1396 فردای زلزله مناطق غرب کشور را هرگز فراموش نمی کنم، پا که به شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب در استان کرمانشاه گذاشتم، درد و رنج مردم زلزله زده را دیدم که حسادت روزگار یک شبه زندگیشان را در تکانه ای از بین برده بود.
مردمی مانده بودند با هزاران هزار خانه آواره و چند صد نفر فوتی در زیرآوار، اما از همان صبح روز اول زلزله همدلی و یکپارچگی مردم ایران دوباره توانست سوز سرمای زمستان را شکست دهد و گرمابخش زندگی در دل های مردم زلزله زده باشد.
در چند روز اول کمک های مردمی آنچنان به مناطق زلزله زده سرازیر شد که گویی سیلی از اقلام و کالاهای ضروری در این شهر جاری شده بود، حال که اندک زمانی از حادثه دلخراش زلزله می گذرد که روزگار دوباره دل مردمانی از شمال میهن اسلامی را شکست است.
حسادت روزگار به قدری تاب تحمل نداشت که درست چند روز مانده به بهار 1398 بر سر مردم آوار شد و سیلی بر رخ هموطنان کشید و باعث سر ریز شدن سد گلستان و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد و موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود و بروز بحران در روستاها و شهرهای حاشیه این رودخانه شد.
در این اتفاق 10 شهرستان درگیر حادثه سیل، برف و کولاک بوده و 56 هزار و 253 نفر دچار حادثه شده اند که طبق اعلام جمعیت هلال احمر تاکنون به 50 هزار و 231 نفر امدادرسانی شده است.
با انتشار اخبار حادثه سیل در شمال کشور، قلب های مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب با ضربان تندی به تپش درآمد؛ این مردم روزهای اول زلزله را به یاد می آورند که کمک های مردم ایران باعث شد که غصه مصیبت های کمتر دلشان را بشکند و چه بسا که کمک های مردم آق قلا بخشی از این امدادها را شامل می شد.
آنان با یادآوری سختی ها و دلشگستگی های خود به عنوان نخستین افراد برای امداد رسانی به مردم سیل زده آق قلای گلستان شتافتند.
جمع آوری کمک های مردمی این شهرستان زلزله زده در شبکه های مجازی به صورت گسترده در کنار مصیبت ها مردم سیل زده باز نشر می شود تا برگی دیگر از دلدادگی مردمان خطه غرب کشور را در اهمیت کمک به هم نوعان خود نشان دهند.
مردم مناطق زلزله زده غرب کشور نشان دادند که کمک به هم نوع زمان و مکان نمی شناسد دل های ایرانیان همیشه برای هموطنان می تپد حتی اگر دل آنان شکسته باشد باز هم می تپد تا هموطنان خود را در مشکلات تنها نگذارند.
خبرنگار ایرنا در مرکز کردستان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.