به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مردم کشور امروز همچون روزهایی که در کرمانشاه زلزله شد فداکاری و ازخودگذشتگی خود را در کمک به سیل زدگان استان گلستان نشان دادند.
وی با بیان اینکه باید به مردم فهیم کشور در این شرایط درود فرستاد که همیشه در حمایت از نیازمندان پیشقدم هستند، افزود: وظیفه هر مسلمانی است که در این روزهای سخت به کمک مردم سیل زده استان گلستان بشتابد.
ماموستا رستمی اضافه کرد: درد امروز سیل زدگان درد مشترک همه مردم ایران اسلامی است و هر مومن و مسلمانی باید دلسوز شرایط و وضعیت برادر دینی خود باشد و یاری اش کند.
وی یادآور شد: حضور همه ارگان های نظامی، دولتی، خدماتی، بازاریان، کسبه، کارگران و دیگر اقشار مردم در کمک به مردم سیل زده استان گلستان جای تقدیر و تشکر دارد.
امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: رجب ماه خدا، شعبان ماه رسول خدا (ص) و رمضان ماه امت رسول الله(ص) است.
وی تاکید کرد: خداوند امت رسول الله(ص) را امت وسط، معتدل، میانه رو و یاری دهنده نامیده است چون امتی است که خدا از آنها تمجید می کند و چه درجه ای برای امت رسول الله(ص) بالاتر از اینکه برای دیگر امت ها شهادت می دهند و میانجی می شوند.
خطیب موقت جمعه سنندج با اشاره به اینکه فصل بهار موجب تفکر و تقویت ایمان مومن می شود، اظهار داشت: بوی رستاخیز از بهار می آید و فصلی است که مومن با دیدن هر گل به نیروی قدرت خدا فکر می کند و ایمان می آورد.
وی همچنین به اهمیت دعا در دین اسلام پرداخت و گفت: دعا سلاح مسلمان است و با دعا هر ظلمی کنار می رود و محبت در دل ها ایجاد می شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.