آرتیکاس اقبال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلسات شورای هماهنگی مدیرت بحران استان کردستان و شهرستان های آن به صورت مرتب و مستمر برگزار شده و تذکرات لازم به شهرداری ها و دستگاه های اجرایی داده شده است.
وی با بیان اینکه نقاط سیل خیز در شهرها توسط شهرداری و نقاط سیل خیز خارج از شهرها توسط شرکت آب منطقه ای شناسایی شده است اضافه کرد: ماشین آلات مرتبط در محل های لازم مستقر شده و در برخی شهرها از جمله سنندج کیسه آماده شده است.
وی با اشاره به اینکه شورای مدیرت بحران منابع آب از سوم فروردین مرتب تشکیل شده است اظهار داشت: شرایط سدهای استان تحت کنترل است و میزان خروجی آنها بر اساس ورودی تنظیم و در صورت لزوم افزایش می یابد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند اضافه کرد: اهالی روستاها در اطراف پایگاه های نظامی قدیمی و جدید حضور نداشته باشند چون امکان جابجایی مین به دلیل بارش ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان به تنهایی به باغ و زمین نروند یادآور شد: مردم همچنین از مکان هایی که آب بالا می آید و اطراف رودخانه ها فاصله بگیرند چرا که هر لحظه امکان تبدیل به سیلاب وجود دارد.
به گزارش ایرنا، هواشناسی کردستان در خصوص شدت بارندگی های هفته آینده اخطاریه صادر و اعلام کرد، آسمان استان از 10 تا 13 فروردین در دامنه تاثیر امواج فعال بارشی قرار می گیرد.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.