به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سعید کریمیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته نخست امسال 283 داوطلب اهدای خون به مرکز انتقال خون سنندج و 85 داوطلب نیز به مرکز انتقال خون سقز مراجعه کردند.
وی افزود: از این تعداد داوطلب پذیرش شده 341 نفر مرد و 27 نفر نیز زن بوده اند و در مجموع از آنها 276 واحد خون کامل که هر یک به دست کم سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می شود دریافت شده است.
محمد سعید کریمیان آمار اهداکنندگان بار اول در هفته نخست سال را 42 نفر اعلام کرد و گفت: 326 داوطلب دیگر اهدای خون پیشتر سابقه اهدای خون داشته و اهداکننده مستمر و یا دارای سابقه اهدای خون در سال های قبل بوده اند.
کریمیان با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است و در ایام تعطیلات نیز این نیاز همچون دیگر روزهای سال وجود دارد، اضافه کرد: در هفته نخست سال جاری 591 فرآورده مختلف خون در بین 10 بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی توزیع شده و سه بیمارستان توحید، کوثر و بعثت سنندج به ترتیب بیشترین فرآورده های خون را دریافت کردند.
وی با اعلام اینکه ذخایر مراکز درمانی روزانه پایش می شود، یادآور شد: واحد پخش و سنجش مصرف بیمارستانی خون و فرآورده های خونی روزانه میزان ذخایر هر مرکز درمانی را رصد و پایش کرده و به تناسب میزان درخواست هر بیمارستان فرآورده های خون را توزیع می کند.
کریمیان گفت: در ایام نوروزی آمار اهدای خون با کاهش رو به رو است و این در حالی است که بسیاری از بیماران همچون بیماران مبتلا به سرطان، بیماران تالاسمی و افراد دارای کم خونی های مزمن مصرف کننده مستمر خون بوده و در تمام ایام سال نیازمند این فرآورده های نجات بخش هستند.
مدیرکل انتقال خون کردستان با اعلام اینکه جمع آوری 31 واحد خون گروه منفی و 245 واحد خون گروه مثبت نتیجه حضور اهداکنندگان در هفته نخست امسال بوده است، از اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان گروه های منفی خواست انتقال خون استان و بیماران نیازمند به تزریق خون و فرآورده ها را تا پایان تعطیلات بیش از پیش همراهی کنند.
انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان های سنندج و سقز است و خون و فرآورده های مورد نیاز 17 مرکز درمانی استان را جمع آوری می کند.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.