به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری کنگره مشاهیر کُرد اظهار داشت: همواره شاهد افتخارآفرینی و کسب عناوین بین المللی از سرآمدان کُرد در حوزه های مختلف در جای جای جهان بوده ایم که لازم است این افراد معرفی و به دنیا شناخته شوند.
وی بر ضرورت به کار گیری تمام ظرفیت های استان در برگزاری کنگره مشاهیر کرد تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم برای اجرای هر چه بهتر کنگره مشاهیر کُرد اندیشیده می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: ستاد برگزاری این کنگره، مفاخر کُرد را در حوزه های هنر، زبان و ادبیات، علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه معرفی و از آنها تجلیل و تکریم می کند.
قلعه شاخانی، با بیان اینکه دانشگاه کردستان مسئولیت کمیته علمی این کنگره را عهده دار است، خاطر نشان کرد: این کمیته ٦ کارگروه را در این حوزه ها فعال و به صورت تخصصی در جهت شناسایی و فراهم کردن زمینه معرفی این مفاخر فعالیت می کند.
وی بر ضرورت به کار گیری تمام ظرفیت های استان در برگزاری کنگره مشاهیر کرد تاکید کرد و افزود: تمهیدات لازم برای اجرای هر چه بهتر کنگره مشاهیر کُرد اندیشیده می شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود ویژه برنامه های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد برگزار شود.
عبید رستمی از برگزاری نمایشگاه مفاخر و مشاهیر کُرد نیز خبر داد و افزود: این نمایشگاه در جهت معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی های حوزه فرهنگ و هنر استان در طول برگزاری کنگره مشاهیر کُرد، برپا می شود.
رئیس دانشگاه کردستان و دبیر کمیته علمی کنگره مشاهیر کرد، معرفی مفاخر و مشاهیر کرد هم در این نشست گفت: این کنگره به مدت 2 روز و همزمان با روز سنندج و بر اساس محورهای علمی برگزار می شود.
رحمت صادقی اظهار داشت: سخنرانان متعددی از بزرگان و نام آوران کُرد در سراسر جهان در طول برگزاری کنگره در حوزه های مختلف ایراد سخنرانی می کنند.
وی ادامه داد: از کردشناسان خارجی یعنی کسانی که خود کُرد نیستند اما در حوزه مطالعات کُردی مشهور و بنامند هم جهت تقدیر از آنان و هم به عنوان سخنران دعوت شده است.
وی بررسی آثار آنها، تاثیرگذاری منطقه ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کرد، مفاخر و مشاهیر کرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را از محورهای این کنگره اعلام کرد.
در این جلسه پیرامون نحوه برگزاری و لیست سخنرانان این کنگره بحث و تبادل نظر شد.
کنگره مشاهیر کرد در روزهای 5 و 6 اردیبهشت 98 با تجلیل از مفاخر ومشاهیر کرد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کردستان برگزار می شود.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.