به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدالبرز حسینی روز چهارشنبه در دیدار سرپرست فرمانداری سروآباد اظهار داشت: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در طرح ویژه نوروزی از 25 اسفند تا پایان روز 17 فروردین در آماده باش کامل و آماده ارائه خدمات به رانندگان و مسافران و مهمانان نوروزی هستند.
وی به گردنه ژالانه اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه گردنه ژالانه یکی از گردنه های مهم و برف گیر استان بوده و محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به پاوه در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و 10 روستای تابعه آن است، نیروهای راهداری به صورت شبانه روزی در این گردنه مستقر هستند.
مدیر کل حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: راهداران در طرح ویژه نوروزی از 25 اسفند تا روز هفتم فروردین هزار و 150 کیلومتر برف روبی در گردنه ژالانه را انجام دادند.
وی افزود: در مدت این 12 روز تعداد 35 مورد سقوط بهمن گزارش شده است که با حضور به موقع نیروهای راهداری و تلاش شبانه روزی آنها گردنه ژالانه پاکسازی و مسیر ایمن سازی و بازگشایی شده است.
حسینی افزود: تعداد 16 راهدار با هشت دستگاه ماشین برف روب در گردنه ژالانه مستقر هستند و در مدت 12 روز گذشته بیش از 150 تن نمک و ماسه برای بازگشایی و تردد روان در این گردنه مصرف شده است.
سرپرست فرمانداری سروآباد نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی نیروهای راهداری گفت: حضور نیروهای راهداری در جاده ها مایه دلگرمی برای مسافران و مهمانان نوروزی است.
کامیار میرزایی افزود: گردنه ژالانه در منطقه هورامان یکی از محورهای ارتباطی پرتردد شهرستان است که علاوه بر مردم شهر هورامان تخت و 10 روستای آن، رانندگان و مسافران شهرستان مریوان و پاوه در استان کرمانشاه از این مسیر تردد می کنند.
وی تاکید کرد: باتوجه به تعطیلات نوروزی و بازدید مهمانان و مسافران نوروزی از منطقه تاریخی و گردشگری هورامان باز بودن گردنه ژالانه و تردد روان در این گردنه برای شهرستان سروآباد یک اولویت و ضرورت است.
به گزارش ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان در ادامه با حضور در راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد با نیروهای این اداره دیدار و ضمن تبریک سال نو و خسته نباشید به آنها، کارت هدیه و لوح تقدیر به نیروهای فعال این اداره اهدا کرد و با پلیس راه مستقر در جاده سرواباد سنندج نیز دیدار و گفت و گو کرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.