محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 10 مصدوم توسط آمبولانس های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و 12 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
وی تعداد عملیات های امداد و نجات هلال احمر استان را از 25 اسفند 96 تاکنون، 32 مورد اعلام کرد و افزود: در همین مدت 35 مسافر در راه مانده در پایگاه های مختلف این جمعیت اسکان اضظراری داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه بیش از 50 تیم عملیاتی در این عملیات ها مشارکت داشتند، یادآور شد: بیش از 50 خودرو امدادی و غیرامدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در استان حضور دارند.
محمدی به آغاز اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت جوانان هلال احمر از 28 اسفند 96 نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای این طرح تا حال حاضر بیش از 15 هزار مسافر به پست های ثابت و سیار راهنمایان مسافران نورزی این جمعیت مراجعه کرده اند.
وی از حضور و استفاده 610 کودک از ایستگاه های فضای دوستدار کودک هلال احمر در این مدت خبر داد و اضافه کرد: در همین مدت حدود 2 هزار نفر به کمپین پویش بهرفت ملحق شدند، ضمن اینکه بیش از 15 هزار بروشور راهنمایی و اطلاع رسانی بین مسافران توزیع شد.
به گزارش ایرنا، 19 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت این جمعیت در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی 98 در جاده های صعب العبور و گردنه های استان به مسافران خدمات می دهند. در این طرح 2 هزار و 618 نفر، روز به مدت 22 روز در استان به مسافران نوروزی خدمات امدادی می دهند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.