به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه شهرک صنعتی سرنجیانه (شماره چهار سنندج) اظهار داشت: این طرح صنعتی گام مهمی برای توسعه هر چه بیشتر استان است.
وی با اشاره به اینکه عدم تامین برق، گاز، زیرساخت ها و نیز افزایش قیمتها از جمله عوامل تاخیر در اجرای این طرح بوده است، افزود: امیدواریم با حل مشکلات یاد شده، این شهرک صنعتی درهفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان نیز گفت: این طرح سال 1380 به تصویب رسیده اما به دلیل برخی مشکلات و وجود معارض، عملیات اجرای آن از سال 96 آغاز شد.
احمد خسروی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، یادآور شد: مساحت این شهرک 230 هکتار است و فاز عملیاتی آن به مساحت 75 هکتار اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه 50 خیابان و بلوار در این شهرک برای استقرارکارخانجات در پنج زون صنعتی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: در صورت تامین زیرساخت ها و حل مشکلات، این طرح تا سه ماه آینده آماده پذیرش سرمایه گذار می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با بیان اینکه افزایش قیمت ها پیمانکاران را با مشکل مواجه کرده است، افزود: بخشی از هزینه های اجرایی این طرح را دولت متقبل شد و از دستگاههای اجرایی استان انتظار می رود برای اتمام و بهره برداری از این طرح همکاری بیشتری داشته باشند.
خسروی تاکید کرد: اگر امکانات اولیه این شهرک تامین شود تا هفته دولت یا هفته صنعت و معدن به سرمایه گذاران واگذار می شود.
شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان از سال 71 تاسیس و راه اندازی شده است و در حال حاضر 29 ناحیه و شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی مصوب و آماده واگذاری زمین برای سرمایه گذاران در استان وجود دارد.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.