دانش زندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده های استان کردستان از بامداد یکشنبه شاهد بارش های متناوب برف و باران بود که در این مدت حدود 2 هزار و 650 کیلومتر از راه ها برف روبی شد.
وی اضافه کرد: این عملیات بیشتر در مناطق غربی استان از جمله شهرستان های سروآباد، بانه و همچنین دیواندره و سقز انجام شده است و راهداران در این مدت 478 دستگاه خودروی گرفتار در جاده ها را از دامان برف رهاسازی کرده اند.
وی اظهار داشت: همچنین در مواقع بحرانی 60 نفر از مسافران در راه مانده در راهدارخانه های استان اسکان داده شده اند.

** تردد خودروها در کردستان 2.7 میلیون دستگاه رسید
وی اظهار داشت: خدمات نوروزی اداره کل راهداری از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا پنج فروردین تعداد ترددهای استان به 2 میلیون و 757 هزار و 595 دستگاه رسیده است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در روز ششم فروردین 214 هزار و 145 مورد تردد در این استان به ثبت رسیده که به نسبت مدت مشابه خود در سال قبل از 22 درصد کاهش برخوردار شده و در این مدت نیز به صورت میانگین در هر ساعت تردد 172 دستگاه خودرو به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت محور دهگلان - قروه با هشت هزار و 345 مورد پرتردد ترین محور از بین 52 محور مواصلاتی فرعی و اصلی استان بوده است.
وی گفت: به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی لازمه تردد در محورهای استان است و سامانه 141 نیز در قالب تماس تلفنی، پیام کوتاه، نرم افزار تلفن های هوشمند و سایت اینترنتی در هر لحظه اطلاعات راه ها را در اختیار مسافران قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، 475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند.
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.