استاندار کردستان گفت: مردم این استان به دلیل وقوع سیل اخیر در چند استان کشور به پاس احترام به درگذشتگان این حوادث، مراسم ها و برنامه های نوروزی خود را برگزار نمی کنند.

به گزارش  ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در بازدید از مراکز پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در سنندج اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، شاهد بروز حادثه دلخراش وقوع سیل در برخی استان های کشور بودیم که موجب جان باختن تعدادی از هموطنان و بروز خسارات فراوان مالی شد، که مردم کردستان خود را در غم و مصیب بازماندگان شریک می دانند.

وی افزود: امسال به دلیل نامساعد بودن شرایط جویی، شاهد کاهش ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان کردستان هستیم که با مساعد شدن هوا با توجه به جاذبه های گردشگری این استان، به تعداد مسافران افزوده می شود.

مرادنیا با اعلام آمادگی تمام دستگاه های اجرایی استان کردستان در زمینه اسکان و خدمات رسانی به مسافران نوروزی گفت: امکانات لازم برای رفاه هر چه بیشتر مسافران در سطح استان فراهم شده و امیدواریم که مسافرانی که کردستان را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند در نوروز امسال از زیبایی های طبیعی و گردشگری آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: از مسافرانی که در این ایام در استان کردستان حضور دارند درخواست می شود به علت شرایط نامساعد آب و هوایی در صورت امکان در مناطق حادثه خیز و درحاشیه رودخانه های استان توقف نکنند و در محل های امن و مراکز اسکان پیش بینی شده، مستقر شوند.

استاندار کردستان اضافه کرد: در چند روز اخیر به علت افزایش میزان بارندگی ها در سطح استان، ظرفیت برخی از سدها پر شده که با برنامه ریزی های به عمل آمده و تشکیل ستاد بحران و با بسیج کلیه امکانات و تجهیزات دستگاههای اجرایی، آماده مقابله با بروز هرگونه حادثه هستیم.

وی گفت: به دقت همه جوانب را بررسی و زیر نظر داریم و اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهیم و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها و مناطق پایان دست سدهای استان که موجب بروز تلفات جانی و مالی شود به شدت برخورد می کنیم.

در پی بارش های بی سابقه طی روزهای اخیر؛ چند استان کشور دچار سیلاب شدند؛ در حالی که هنوز بسیاری از شهرها و روستاهای استان های مازندران و گلستان درگیر این پدیده طبیعی هستند و خدمات رسانی به آسیب دیدگان این استان ها در جریان است، امروز هم بارش های شدید منجر به وقوع سیل در چندین استان دیگر در مناطق غربی و جنوب غربی شد.

در پی این حادثه هفتمین جشنواره موسیقی کردی در دومین روز برگزاری لغو و پس از آن برگزاری جشن نوروز در روستای تنگی سر کامیاران کنسل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.