بهرام چاره خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سامانه بارشی که از بامداد یکشنبه وارد استان شده است اظهار داشت: در این مدت بیشتر نقاط استان شاهدبارش باران و برخی نقاط برف بود که کامیاران با 57 میلی متر، مریوان با 52 میلی متر، سلین اورامان با 50 میلی متر و سروآباد با 48 میلی متر بیشترین بارش های استان را داشتند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این سامانه در روز گذشته بود افزود: در 24 ساعت گذشته نیز بیشتر بارندگی ها با 31 میلی متر در سروآباد، 28 میلی متر در بانه و 26 میلی متر در مریوان به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته سردترین دمای هوای استان در ایستگاه زرینه دیواندره با هشت درجه سانتی گرا زیر صفر و گرمترین دمای هوا نیز با 14.5 درجه سانتی گراد بالای صفر در کامیاران به ثبت رسیده است.
رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: طبق بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی تا صبح چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد و آسمان استان همچنان شاهد پوشش ابر، مه، وزش بادگاها شدید، در بعضی ساعات بارش های قابل ملاحظه برف و باران در برخی نقاط رعدوبرق و بارش تگرگ است.
چاره خواه افزود: بتدریج از ظهر فردا چهارشنبه از میزان ناپایداری ها کاسته شده، اما بارش های پراکنده بویژه برای نیمه غربی استان ادامه دارد و با توجه به شدت بارش ها تا صبح چهارشنبه آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، امکان وقوع بهمن و ریزش کوه بخصوص برای مناطق غربی و جنوبی استان مورد انتظار است.
وی اظهار داشت: بتدریج با سرد شدن هوا از عصر و اوایل امشب و تبدیل بارش ها به شکل برف، مخصوصا در گردنه ها، ارتفاعات و مناطق سردسیر، کولاک، مه و لغزندگی سطح جاده ها ، اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی نیز پیش بینی می شود.
وی گفت: به دنبال آن طی روز پنجشنبه و با شدت کمتر در روز جمعه با عبور موجی از تراز میانی جو مجددا شاهد رگبارهای پراکنده برف و باران در سطح استان عمدتا برای نیمه غربی استان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین بارش باران در استان کردستان در آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.