آرتیکاس اقبال روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان از 2 روز گذشته به صورت آماده باش در آمدند تا هنگام بروز حوادث احتمالی به مردم خدمت کنند .
وی افزود: تا کنون گزارشی از وقوع سیل در این استان گزارش نشده است اما برخی از شهرستان ها از جمله مریوان و سنندج دچار آب گرفتگی معابر بودند.
وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت سامانه بارشی در آسمان کردستان در 24 ساعت گذشته رخ داده است که در اثر آن یک واحد مسکونی روستایی در مریوان تخریب شد و 2 واحد نیز در ورستای کانی سانان این شهرستان دچار آبگرفتگی شد.
اقبال گفت: همچنین 3 واحد مسکونی در روستای کریم آباد قروه و چند واحد مسکونی غیر مجاز در حاشیه رودخانه قشلاق سنندج دچار آبگرفتگی شدند که روان آب تمامی این واحدها با حضور به موقع نیروهای امدادی از جمله شهرداری و آتش نشانی تخلیه شده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان همچنین از قطع شدن برق برخی روستاهای استان به علت بارش شدید باران و برف خبر داد و افزود: 12 مورد از این روستاها در شهرستان کامیاران در محور روستایی پالنگان و یک مورد شامل روستای سیاناو، 2 روستا در قروه و برخی از روستاهای محدوده خسروآباد بیجار است.
وی افزود: اکنون برق این روستاها با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت برق استان وصل شده شبکه برق رسانی نیز در حال تعمیر است.
اقبال سقوط 2 فقره بهمن در محور سروآباد - اورمان و هفت مورد ریزش کوه شامل یک مورد در محور سنندج - دهگلان، پنج مورد در محور سنندج - مریوان و یک مورد در محور سنندج کامیاران را از دیگر خسارت های بارش های روز گذشته اعلام و اضافه کرد: این خسارت ها نیز با حضور به موقع نیروهای راهداری برطرف و جاده ها ایمن سازی شده است.
وی گفت: اعضای مدیریت بحران کردستان روز گذشته 200 واحد مسکونی حاشیه رودخانه قشلاق سنندج را تخلیه و اخطار تخلیه به روستاهای باباشیدالله ، گرمه و گنداوسفلی در شهرستان قروه را صادر کردند.
وی افزود: با وجود اینکه وضعیت جوی در آسمان این استان وضعیت آرامی به به خود گرفته است اما اعضای مدیریت بحران استان همچنان در حالت آماده باش کامل هستند.
هواشناسی کردستان میزان بارش ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه پنجم و ششم فروردین در این استان را سنگین پیش بینی کرده و مدیریت بحران استان نیز در خصوص وقوع سیل و سیلابی شدن مسیل ها در بیشتر نقاط استان از جمله شهرستان های سنندج، کامیاران، مریوان، بانه و سروآباد هشدار داده است.
شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ظهر امروز یکشنبه نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه کامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.