شهریار حنیفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع کالاهای اساسی ویژه ایام نوروز از 20 اسفند سال گذشته در این استان آغاز شده که تا کنون یک هزار تن برنج، 500 تن شکر ، 40 تن گوشت منجمد و 30 تن مرغ منجمد در این استان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار کردستان سعی کرده که به منظور دسترسی اقشار نیازمند حدود 50 درصد از این میزان اقلام اساسی را در حاشیه شهرها و نقاط روستایی استان توزیع کند.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین از توزیع یک هزار و 330 تن میوه به نرخ دولتی در استان توزیع شده که شامل حدود 900 تن پرتقال و 500 تن سیب خبر داد.
حنیفی گفت: این سازمان زمستان سال گذشته در سه سردخانه شهرهای سقز، سنندج و مریوان یک هزار و 700 تُن سیب و پرتقال ذخیره سازی کرده بود که از 25 اسفند به منظور تنظیم بازار میوه شب عید در قالب 83 غرفه در سطح استان توزیع آن را آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا، سازمان جهاد کشاورزی کردستان برای نوروز 98 هفت هزار و 295 تن کالای اساسی و مورد نیاز مردم را برای توزیع در بازار تهیه و ذخیره سازی کرده است.
این کالاها شامل یک هزار و 500 تن برنج وارداتی، یک هزار و 750 تن میوه، 45 تن گوشت قرمز و چهار هزار تن شکر است.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.