دانش زندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون جاده های منتهی به شهرستان بیجار شامل بیجار به همدان، زنجان، تکاب و دیواندره، مسیر دهگلان - قروه - همدان، سنندج - دیواندره محدوده گردنه بهارستان، سقز - دیواندره، سقز - بانه دچار مه گرفتگی شدید شده است.
وی با بیان اینکه شدیدترین میزان مگه گرفتگی در این محور ها مربوط به محورهای منتهی به شهرستان بیجار بوده که دید افقی را تا عمق 150 متر کاهش داده است افزود: هم اکنون این پدیده در حال حرکت به سمت مسیرهای منتهی به شهرستان دهگلان است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اضافه کرد: محور سقز - دیواندره در محدوده شهر زرینه نیز هم اکنون شاهد بارش برف و باران به صورت خفیف است.
زندی با اشاره به اینکه تا ظهر فردا چهارشنبه نیز بارش های سنگین در استان پیش بینی شده است افزود: روز گذشته در اثر بارش ها 2 فقره بهمن در محور سروآباد به اورامان و 21 فقره ریزش کوه در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است.
وی همچنین از امداد رسانی راهداران استان به 420 خودروی گرفتار در برف طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: در این مدت 60 نفر از مسافران در راه مانده اسکان داده شدند و یک هزار و 47 کیلومتر باند از جاده های استان برفروبی شده است.

** تردد خودروها در کردستان 15 درصد کاهش یافت
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در روز پنجم فروردین 211 هزار و 722 مورد تردد در این استان به ثبت رسیده که به نسبت مدت مشابه خود در سال قبل از 15 درصد کاهش برخوردار شده و در این مدت نیز به صورت میانگین در هر ساعت تردد 172 دستگاه خودرو به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت محور سنندج - کامیاران با هشت هزار و 607 مورد پرتردد ترین محور از بین 52 محور مواصلاتی فرعی و اصلی استان بوده است.
وی اظهار داشت: خدمات اداره کل راهداری از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا پنج فروردین نیز تعداد ترددهای استان به 2 میلیون و 552 هزار و 969 دستگاه رسیده است.
وی گفت: به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی لازمه تردد در محورهای استان است و سامانه 141 نیز در قالب تماس تلفنی، پیام کوتاه، نرم افزار تلفن های هوشمند و سایت اینترنتی در هر لحظه اطلاعات راه ها را در اختیار مسافران قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، 475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند.
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.