آرتیکاس اقبال روز عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنو گزارشی از بروز سیل و خسارت آن در این استان از جانب ستادهای بحران شهرستان ها ارسال نشده است.
وی افزود: تنها چند مورد آبگرفتگی منزل در شهرستان های سقز و مریوان گزارش شده که با حضور به موقع نیروهای امدادی و شهرداری این شهرها آب منازل تخلیه شده است.
اقبال ریزش جزیی کوه در گردنه صلوات را دیگر مورد گزارش شده در استان اعلام و اضافه کرد: این ریزش نیز ساعاتی پیش از سوی راهداران جمع آوری و جاده ایمن سازی شده است.
وی اظهار داشت: ظهر امروز نیز یک فقره بهمن سنگین در گردنه ژالانه باسه متر ارتفاع و 2 متر طول سقوط کرد که با تلاش یکساعته راهداران مسیر پاکسازی و ایمن سازی شده و تردد در این گردنه در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در جریان است.
هواشناسی کردستان میزان بارش ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه پنجم و ششم در این استان را سنگین پیش بینی کرده و مدیریت بحران استان نیز در خصوص وقوع سیل و سیلابی شدن مسیل ها در بیشتر نقاط استان از جمله شهرستان های سنندج، کامیاران، مریوان، بانه و سروآباد هشدار داده است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان، روز گذشته جلسه شورای مدیریت بحران در کامیاران، سروآباد و مریوان به عنوان کانون های خطر استان تشکیل شده و نیروهای امدادی این استان با توجه به تمهیدات اندیشه شده در چند روز گذشته آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحرانی را دارد.
شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ظهر امروز یکشنبه نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه کامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.