دانش زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز چهارم فروردین 243 هزار و 610 مورد تردد در این استان به ثبت رسیده که به نسبت مدت مشابه خود در سال قبل از 12 درصد کاهش برخوردار شده و در این مدت نیز به صورت میانگین در هر ساعت تردد 195 دستگاه خودرو به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت محور سقز - بوکان با 9 هزار و 552 مورد پرتردد ترین محور از بین 52 محور مواصلاتی فرعی و اصلی استان بوده است.
زندی گفت: مهمترین دلیل کاهش تردد در جاده های استان ورود سامانه بارشی است و طبق اعلام اداره کل هواشناسی در 11 روز آینده نیز آسمان کردستان شاهد بارندگی های مختلفی خواهد بود.
وی اضافه کرد: خدمات اداره کل راهداری از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا سوم فروردین نیز تعداد ترددهای استان به 2 میلیون و 298 هزار و 281 دستگاه رسیده است.
وی همچنین از ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین های نظارت تصویری جاده های استان خبر داد و افزود: علاوه بر این دوربین ها پلیس راه استان نیز در مقاطع مختلف با دوربین های سیار خود در حال ثبت تخلفات جاده ای است.
به گزارش ایرنا، 475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند.
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.