به گزارش خبرنگار ایرنا حسین خوش اقبال شامگاه یکشنبه در دیدار با امام جمعه بانه ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نو افزود: عالمانی دینی نقش زیادی در جامعه بویژه در ثبات فرهنگ اسلامی دارند در شهرستان مرزی بانه عالمان دینی این نقش را به خوبی ایفا کردند.
وی به جایگاه ماموستایان دینی در شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: ماموستایان دینی در شهرستان بانه از جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار هستند و نقش آنها در آگاهی بخشی به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
خوش اقبال اضافه کرد: ماموستایان دینی محور وحدت و اتحاد هستند و در امنیت پایدار جامعه نقش بسزایی دارند امیدوارم با تدابیر عالمانه خود این امنیت و اتحاد را در جامعه اسلامی حفظ کنند.
امام جمعه بانه نیز در این دیدار گفت: در حجره های گلی روستاهای شهرستان بانه عالمانی مانند ماموستا عبدالکریم مدرسی و علامه برده ره شی پرورش یافتند که کتابهای آنها در دانشگاه های بزرگ جهان تدریس می شود.
ماموستا عبدالله حیدری افزود: کتاب تعدادی از عالمان دینی در گذر زمان به دلایل مختلف از بین رفته که این کتاب ها گنجینه های ارزشمند دنیای اسلام بودند چراکه عالمان دینی با تلاش و پشتکار زیاد و کمبود امکانات این کتابها نوشتند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فضای کوچک مسجد جامع بانه اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به افزایش جمعیت شهرستان بانه فضای مسجد جامع شهر نیاز به توسعه دارد و فضای کنونی گنجایش نمازگزاران را ندارد.
ماموستا حیدری با اشاره به ضرورت توسعه فضای مسجد جامع بانه ادامه داد: فضا برای توسعه مسجد جامع بانه فراهم است و درخواست نیز ارائه شده اما تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.
به گزارش ایرنا مسجد جامع بانه در سال 1360 احداث شده و از مساجد قدیمی این شهر است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.