آرتیکاس اقبلال یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به احتمال وقع سیل درنواحی غربی و جنوبی استان از جمله مریوان، بانه، اورامانات، سروآباد، سرشیو، سقز، کامیاران و سنندج دستگاه های خدمات رسان این استان در وضعیت آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه امروز شورای مدیریت بحران استان و ستادهای مدیریت بحران در شهرستان ها به منظور آمادگی بیشتر فعالیت خود را آغاز کرده اند اضافه کرد: این آمادگی تا پایان بارندگی ها در هفته جاری ادامه دارد.
وی گفت: با توجه به همزمان شدن این بارندگی ها با اوج سفرهای نوروزی به استان انتظار می رود مسافران به ویژه رانندگان از توقف خودروها در مکان هایی که احتمال سیلابی شدن در آنها وجود دارد خودداری کرده و توجه کنند که وسیله نقلیه پناه گاه امنی هنگام وقوع سیل نیست.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان اضافه کرد: رانندگان توجه داشته باشند که هنگام وقوع سیل اگر ارتفاع آن از 15 سانتی متر تجاوز کند کنترل هر گونه وسیله نقلیه دشوار می شود و در صورتی که ارتفاع آب به بیشتر از 30 سانتی متر برسد خودرو بر روی آب معلق شده و احتمال غلتیدن و بروز تلفات جانی در آن بیشتر می شود.
وی افزود: همچنین انتظار می رود رانندگان هنگام بارندگی به علت اینکه لنت های خودرو خیس و باعث کاهش عملکرد ترمزها می شود با دنده سنگین حرکت کرده و در صورت امکان از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.
نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد، تا عصر فردا دوشنبه بر شدت بارش ها در نقاط مختلف استان افزوده می شود به طوری که احتمال بارش 50 میلیمتری در سروآباد و بانه و بارش 30 میلیمتری در سنندج، قروه و دهگلان وجود دارد.
آسمان کردستان تا صبح روز چهارشنبه 6 فروردین بطور متناوب در دامنه فعالیت امواج بارشی و ناپایدار قرار می گیرد که پیامد آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف با وزش باد(گاهی شدید)، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها است.
شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ظهر امروز یکشنبه در جدیدترین نشست خود نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه کامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.