سرهنگ رسول کرمی چگینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال 97 آمار سرقت از منزل در این شهرستان 26 درصد افزایش داشته که در اکثر سرقت ها هیچگونه اقدامات پیشگیرانه ای انجام نشده و بیشتر سرقت ها شامل دلار، طلا و جواهرات بوده که بایستی این اموال در صندوق امانت بانکی ملی نگهداری شوند.
وی ادامه داد: سال 97 در بحث سرقت از مغازه هشت درصدی کاهش، سرقت خودرو 22 درصد کاهش و سرقت احشام 25 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.
سرهنگ کرمی چگینی گفت: در سال 97 سرقت های متفرقه 13 درصد افزایش داشته که نشان از سهل انگاری برخی از مغازه داران در زمینه نگهداری از اموال است
وی افزود: سرقت های خشن در بانه 100 درصد کاهش داشته به طوری که در سال 97 حتی یک مورد سرقت خشن در بانه گزارش نشده که این نشان از تلاش و حضور پلیس و همکاری مردم است.
فرمانده انتظامی بانه اظهار داشت: در سال 97 ایجاد مزاحمت ها 36 درصد و نزاع و درگیری های خیابانی 20 درصد کاهش یافته که این مهم با همکاری و همراهی نهادهای فرهنگی تحقق یافته است .
سرهنگ کرمی چگینی افزود: در سال 97 قتل عمد نسبت به سال قبل در بانه 75 درصد افزایش داشته که شاهد چند مورد قتل دلخراش بودیم اما آدم ربایی 100 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: در این مدت جرح 19 درصد، کلاهبرداری 36 درصد ، خیانت در امانت 20 درصد کاهش داشته و کشف کالاهای قاچاق 104 درصد افزایش داشته است.
وی مواد مخدر را ریشه بسیاری مشکلات و آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود: کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته در این شهرستان81 درصد و تعداد دستگیر شدگان آن نیز یک درصد افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشن های نوروزی گفت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته در هنگام برگزاری جشن های نوروزی شاهد حوادثی ناگوار بودیم امسال نیز پلیس در کنار مردم تا پایان تعطیلات نوروزی به ماموریت خود که همان حفظ امینت و آرامش جامعه و جلوگیری از حوادث ناگوار است در کنار مردم می ماند.
به گزارش ایرنا ، تلفن 110 پلیس برای رسیدگی به شکایت و خواسته های مردم به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس های مردمی است و شماره تلفن 197 با شعار این بار شما پلیس ما باشید که نارضایتی ها، تقدیر از عملکرد پلیس، پیشنهادات و انتقادات مردم به پلیس اعلام می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.