به گزارش خبرنگار ایرنا آنچه سفر را به کام مسافران و گردشگران شیرین و ماندگار می کنند وجود جاذبه های طبیعی و مهمان نوازی مردمان آن دیار است که در طول سال های گذشته آوازه مهمان نوازی مردم بانه در سراسر کشور زبان زده خاص و عام شده و همیشه دروازه خانه های دیار اختیار الدینی ها به روی مسافران باز شده است و از روزهای پایانی سال، مردمان این دیار شهرشان را برای پذیرایی از مسافران نوروزی پاکیزه و آراسته اند تا با آغوشی گرم به استقبال مهمانانشان بروند.
تور طبیعت گردی طرحی است که برای معرفی جاذبه های طبیعی شهرستان بانه در کنار نمایشگاه های صنایع دستی، سومین جشنواره کشوری هه لپه رکی بانه ، بازار و مجتمع های تجاری با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرکز گردشگران کشور در بانه اجرا می شود.
مسافران نوروزی در این طرح چهار تور طبیعت گردی با ظرفیت بیش از 40 نفر از اول تا شانزدهم فروردین سال 98 مهمان طبیعت زیبا و جذاب این شهرستان خواهند بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح برای دومین سال پیاپی در بانه برگزار می شود گفت: سال گذشته 50 طبیعت گرد از جاذبه های طبیعی شهرستان بازدید و امسال 120 نفر برای اجرای طرح طبیعت گردی آن اعلام آمادگی کردند.
سعدالله رحیمی خواه افزود: رویکرد گردشگری بانه در چند سال اخیر به سمت گردشگری تجاری خلاصه شده که با توجه به این امر هدف ما جذب گردشگران به سمت روستاهای هدف گردشگری شهرستان است و تور طبیعت گردی نیز در راستای شناسایی جاذبه های طبیعی بانه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: هتل داوینکو در نمایشگاه ایران گردی و جهان گردی تصاویری از طبیعت زیبای بانه را به نمایش گذشته بود که همین تصاویر جذاب باعث شد که مرکز ایران گردی کشور تور طبیعت گردی را در بانه اجرا کند.
به گفته رحیمی خواه در نخستین روزهای برنامه ریزی برای اجرای این طرف بیش از 120 نفر برای شرکت تور طبیعت گردی بانه ثبت نام کردند.
وی گفت: تعدادی از آژانس دارهای بانه نیز برای همکاری در اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند که در این راستا با تورهای طبیعت گردی همکاری می کنند.
وی به روستاهای هدف گردشگری بانه اشاره کرد و افزود: شوی، آرمرده، نجنه، آلوت، ساوان، پیاوین و هفت تاش از جمله روستاهای است که در این تور پذیرای طبیعت گردان نوروزی می شود.
رحیمی خواه با تاکید بر اینکه باید زمینه آموزش آژانس های مسافرتی در بانه فراهم شود گفت: آژانس داران بانه تاکنون در زمینه توری های طبیعت گردی فعالیت نکردند اما برای اجرای این طرح آمادگی دارند.
وی اظهار داشت: تورهای طبیعت گردی در فصل های دیگر سال نیز ادامه خواهد داشت چراکه طبیعت هر فصل در بانه زیبایی خاصی دارد و برای گردشگران طبیعت از اهمیت خاصی برخوردار است.
دبیر اجرایی مرکز گردشگران کشور نیز به ایرنا گفت: طبیعت زیبای شهر بانه در کنارهای مردم مهمان نوازی مردم این شهر از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان مرزی است که باعث جذب و ماندگاری گردشگران می شود.
رامین نصیری افزود: برای اجرای این طرح از ابتدا مناطق مختلف شهرستان که برای گردشگران جذابیت دارد شناسایی و برای اسکان گردشگران در هتل ها و مکان اسکان را مشخص شد.
وی اظهار داشت: گردشگران علاوه بر جاذبه گردشگری بانه از چشمه آب زیلان، آبشار شلماش و چشمه آب گرم و صخره نمکی گراوان شهرستان سردشت نیز در طول سفر چهار روزه خود بازید می کنند.
نصیری گفت: تاکنون تنها قشر خاصی به عنوان گردشگر به بانه سفر کردند اما این تورهای طبیعت گردی دیدگاه گردشگری را نسبت به بانه تغییر می دهد.
وی اظهار داشت: هتل داوینکو در نمایشگاه بین المللی ایران گردی و جهان گردی کشور عکس های از طبیعت بکر و زیبای بانه را به نمایش گذشته بود که همین امر باعث جرقه اجرای تور طبیعت گردی در بانه شد.
به گزارش ایرنا در سال جاری حدود 2 میلیون مسافر وارد شهرستان بانه شدند و 900 هزار نفر نیز در محل های اقامت دائمی« هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها» به صورت شبانه اقامت داشتند.
بی تردد ماندگاری و افزایش گردشگر و رونق صنعت پاک گردشگری در گرو وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی و همچنین تکریم گردشگران و مسافران است که شهرستان مرزی بانه به واسطه طبیعت بکر و خدادادی مردمانی مهمان نواز و همچنین بازار پر رونق تجاری از آن بهره مند بوده و این شهرستان با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.