سرهنگ حمید عبدالملی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند افزایش ترافیک در جاده های این استان از 2 روز گذشته افزایش یافته و هر روز نیز بر شدت آن اضافه می شود.
وی اضافه کرد: وضعیت جوی کنونی در جاده های اصلی بین شهری استان بدون هیچ پدیده ای جریان داده اما بیشتر در شب ها شاهد کولاک های سطح جاده ای و یخبندان در مناطق مرتفع و گردنه های استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه با طی چند روز گذشته افزایش تردد در سطح جاده ها شاهد افزایش تصادفات هستیم افزود: بر عکس انتظار بیشتر تصادف ها در نقاطی که احتمال افزایش سرعت وجود دارد رخ می دهد و عمده علت آن عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله به علت سرعت بالا و انحراف به چپ خودرو است.

** بیش از یک میلیون تردد در جاده های کردستان ثبت شد
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهدارای از 25 اسفند سال جاری آغاز شده است گفت: از این تاریخ تا ساعت 24 روز سه شنبه 28 اسفند یک میلیون و 30 هزار و 954 مورد تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.
دانش زندی افزود: در 24 ساعت گذشته منتهی به بامداد روز چهارشنبه نیز 280 هزار و 838 مورد تردد در جاده های استان به ثبت رسیده که به نسبت روز گذشته خود از 3.85 درصد رشد برخوردار است.
وی گفت: در 28 اسفند بیش از 52 هزار دستگاه انواع خودرو وارد استان شده و 42 هزار و 302 دستگاه نیز از این استان خارج شده است.
زندی همچنین از تردد یک هزار و 432 دستگاه اتوبوس مسافر بری در کردستان در 28 اسفند سال جاری خبر داد و اظهار داشت: روند افزایشی تعداد تردد ها حاکی از افزایش مسافرت ها و به مراتب آن افزایش ترافیک عبوری در جاده های استان است.
به گزارش ایرنا، 475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.