سردار کیومرث شیخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران مرزبانی شب گذشته حین پایش و مراقبت از مرزها با متجاوزان مرزی مسلح در منطقه هنگ مرزی بانه درگیر شدند که این درگیری چندین ساعت به طول انجامید.
وی اضافه کرد: مرزبانان غیرتمندانه و شجاعانه با آنها مقابله کردند و ضمن تحمیل تلفات فراوان بر متجاوزان موفق شدند از نفوذ آنان جلوگیری کنند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کردستان افزود: تعدادی از متجاوزان مرزی در نهایت با استفاده از شرایط بد آب و هوایی و پوشش جنگلی به سمت خاک کشور مقابل گریختند.
سردار شیخی گفت: در این درگیری گروهبان یکم ابوذر حمزه کردخردی در مقابل متجاوزان مرزی با رشادت و مقتدرانه ایستادگی کرد از ناحیه پای راست گلوله خورد.
وی اضافه کرد: او سپس به بیمارستان منتقل شد ولی به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت قائل آمد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کردستان یادآور شد: مرزهای استان کردستان در کنترل کامل مرزبانان است و با شدت هرچه تمام از حریم مرزی حراست و پاسداری می کنیم.
سرباز وظیفه آرمین فخری 19 تیر سال جاری ستوانسوم مصطفی عبدالملکی فرمانده پاسگاه مرزبانی بروشکانی بانه پنجم آذر سال جاری و علاوه بر آنها سرباز وظیفه میلاد محمدیان نیز 17 مهر سال جاری در نقطه سفر مرزی مریوان نیز بر اثر درگیری مسلحانه اشرار با نیروهای مرزبانی در بانه به شهادت رسیدند.
شهرستان مرزی بانه در 270 کیلومتری شمال غربی سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته و 84 کیلومتر مرز با کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان دارد.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.