به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، روز دوشنبه در اجلاسیه شهدای صداوسیما در سالن همایش های صداوسیمای مرکز کردستان، اظهار داشت: این رویداد بزرگ با نگاه جدید و ویژه رهبر انقلاب به کردستان، محقق شد که جریان افکار عمومی را وارونه کرد و اقلیم کردستان را در امتداد کردستان ایران قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه که باید از فراز و فرودهایی که کردستان طی کرد تا به امنیت پایدار برسد، درس عبرت گرفت، افزود: پیشران اصلی نبرد در هشت سال دفاع مقدس مردم بومی بودند که با تقدیم 5400 شهید انصار و چندبرابر آن شهدای مهاجر، این دوران پر فراز و فرود را در تاریخ ثبت کردند.
سردار احمدی مقدم، افزود: آنچه که کردستان را در مسیر رشد قرار داد، نگاه نافذ و عمیق امام راحل به مساله کردستان بود که با هر نوع امتیازدهی و مذاکره با نیروهای معاند مخالف بودند و عزت و شکست ناپذیری را در پرتو اتکا به خدا می دانستند.
وی تاکید کرد: امروز هم عزت و سربلندی ما تنها در اتکا به خداست و دست های خارجی تمی تواند برای ما عزت آفرین باشد.
وی به شقاوت های دشمنان علیه کردها اشاره کرد و گفت: امروز از گذشته عبور کرده ایم و بررسی آن عبرتی برای آینده خواهد بود تا حوادث تلخی نظیر حلبچه تکرار نشود.
فرمانده سابق ناجا، به امنیت پایدار کردستان اشاره و از این استان به عنوان قلعه و دژ مستحکم نظام اسلامی در اقیانوس متلاطم دینای امروز نام برد و گفت: این امنیت از نگاهی حاصل شد که تا امروز زنده است و دکترین امنیتی شهید بروجردی آن را ایجاد کرد.
سردار احمدی مقدم افزود: آنچه که امروز به عراق و سوریه صادر می شود برگرفته از همین نگاه و بر امنیت مردم پایه، استوار است و مردم را امنیت آفرین و نه ضدامینی می داند.
وی با بیان اینکه زمانی کرد را معادل واژه دموکرات می دانستند، گفت: شهیدان بروجردی و کاظمی این دیدگاه را قبول نداشتند و با رفتار خود باعث شدند تا بسیاری از فرماندهان که در صف گروهک ها بودند، مسیر درست را پیدا کرده و در صف انقلاب به شهادت برسند.
وی امنیت را اساس پیشرفت برشمرد و افزود: تا همین چند سال قبل کردستان را استانی ناامن می دانستند و از دهه 70 جلوه های ناامنی در آن بسیار کم و آمار جرائم در آن بسیار کمتر از دیگر استان ها است.
رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن گفت: در سایه نگاه امنیت پایدار به کردستان، امروز سپاه در این استان به جای تفنگ، بیل و کلنگ به دست گرفته و برای آبادانی کردستان با جان و دل خدمت می کند.
وی با بیان اینکه نیاز به نیروهای حافظ امنیت همواره وجود دارد، افزود: باید از همه پتانسیلهای کردستان در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، گردشگری و دیگر فرصتها استفاده کرد تا این استان سرآمد کشور باشد.
سردار احمدی مقدم، تنوع اقوام در دیگر کشورها را عامل واگرایی و شکنندگی وحدت ملی دانست و تاکید کرد: در ایران شاهد عکس این مساله هستیم که اقوام محور وحدت و همگرایی هستند.
وی با بیان اینکه دشمن با رسان های هزار رنگ خود می خواهد مردم کشورمان را ناامید کند، افزود: پیشرفت ایران را باید در آمارهای سازمان های بین اللملی نظیر فائو، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جستجو کرد که تفاوت قابل ملاحظه ای با 40 سال قبل دارد.
احمدی مقدم در ادامه به بررسی سیاست آمریکا رد قبال کشورمان پرداخت و افزود: ترامپ رئیس جمهور خوب و نمایانگر واقعی دولت آمریکا بدون نقاب است و بر خلاف دیگر دولت ها به ناتوانی خود در قبال ایران اذعان دارد و به همپیمانان عربی خود هم می گوید که اگر حمایت ما را نداشتید، تنها 12 دقیقه دربرابر ایران مقاومت دارید و بعد از آن فارسی صحبت می کنید.
وی به اعتراف آمریکایی ها به اعمال سخت ترین تحریم های تاریخ علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: آنها می خواستند قدرت دفاعی و موشکی ما را سلب کنند اما نتجیه آن فرار خفت بار از سوریه بود.
رئیس ستاد پشتیبانی مردم یمن گفت: امروز ایران در لبه فناوری و تکنولوژی دنیا قرار دارد و باید پیشرفتهای خود را از زبان ایران هراسان بشنویم تا بدانیم کجا هستیم و با سرمایه ها و تجربه هایی که در اختیار داریم، آینده ای درخشان تر برای خود رقم بزنیم.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.